Cu noile achizitii, flota grupului ajunge la 30 de autocare. Fiecare autocar nou a costat 300.000 de euro, iar pentru toate cele 8 a fost incheiat un contract de leasing pe sase ani si jumatate. Dragos Anastasiu, proprietarul grupului, a declarat ca intentioneaza sa schimbe autocarele la fiecare 3-4 ani, inclusiv cele cumparate in acest an.

Noile autocare au 57 de locuri si vor parcurge 22.000 de kilometri pe luna, 250.000 de km pe an si va transporta 60.000 de persoane anual. "Puteam sa luam cu 63 de locuri, dar este nevoie de mai mult spatiu si confort pentru ca pasagerii nostri petrec peste 24 de ore in autocar", explica Anastasiu.
Numarul de clienti a crescut cu peste 21% in acest an, iar cu noua flota se asteapta sa atraga tot mai multi clienti.

Cu drag alimentam de unde platim mai putin. Suprataxa pe acciza este un autogol dat de statul roman.

Dragos Anastasiu, proprietarul grupului Eurolines in Romania, a subliniat, in privinta accizei pe carburant, ca alimenteaza "cat se poate de mult in strainatate". "Daca pana acum intram in tara cu rezervorul gol, acum facem invers. Alimentam cat de mult se poate in strainatate. Asta fac toti transportatorii internationali. Cu drag alimentam de unde platim mai putin. Din punctul meu de vedere, suprataxa pe acciza este un autogol dat de statul roman", a declarat Anastasiu.

Autocarele marca Scania Beulas au fost comandate in decembrie 2013, au intrat in productie in februarie 2014 si au fost finalizate in iunie in acest an in Suedia. Noile autocare sunt dotate cu aer conditionat, conexiune Wi-Fi, invertor (alimentare 220 V), toaleta, GPS cu functie speciala de urmarire a traseului de catre clienti si un automat cu sandvisuri, bauturi racoritoare, bauturi calde si dulciuri.

O alta premiera cu care vine compania este aducerea in echipa a primei femei sofer din Romania, care din 2001 lucreaza in domeniu. Astfel, Dragos Anastasiu, proprietarul Eurolines Romania, a spus ca a cautat timp de cinci ani o femeie sofer pe care sa o angajeze.

Eurolines este prima companie din Romania care introduce clasele de calatorie business si economy. Opt locuri sunt destinate clasei business in partea din fata a autocarelor, unde clientii beneficiaza de spatiu mai mare intre scaune, prize individuale cu alimentare 220 V si care vor fi dotate cu sistem propriu de entertainment.

Citeste si:

Compania va continua sa investeasca in 2014 pana la 14 milioane de lei in dezvoltarea retelei sale de agentii de turism, in flota de rent-a-car, tehnologie si online.

Doua linii principale vor fi pe Germania, catre Saarbrucken si Dortmund, iar locurile din fata costa cu 5 euro mai mult fata de biletele la clasa economy. "Pentru inceput vom face niste circuite si niste city tour-uri in Sinaia, dar incet-incet si turismul va beneficia de ele", a spus unul dintre reprezentantii grupului.

Pe parcursul unui an, cele 30 de autocare ale Eurolines parcurg peste 5 milioane de kilometri si ajung in 100 de destinatii europene. In total, alaturi de celelalte 20 de autocare ale partenerilor grupului, Eurolines Romania ruleaza intr-un an in jur de 8,5 milioane de kilometri. Potrivit reprezentantilor grupului, doar 10% din firmele din Europa care se ocupa de turism au autocare in dotare, iar 3% din persoanele de pe continent sunt transportate cu autocarele in excursii, segment care va creste la 10%. Mai mult, 2% din PIB-ul tarilor europene provin din transportul cu autocarul.

Grupul Eurolines, din care fac parte 20 de companii din Romania, Germania si Republica Moldova, a incheiat 2013 cu o crestere de 30% a cifrei de afaceri fata de 20 de milioane de lei in 2013 si tinteste o crestere de 7% in acest an. In 2013, cursele internationale de linie cu autocarul au reprezentat 47 de milioane de lei din totalul de afaceri ale grupului Eurolines.