Procentul romanilor care calatoresc in interes de afaceri a urcat la 15%

Procentul romanilor care calatoresc in interes de afaceri a crescut de la 10% in 2006 la 15% in prezent, conform celui mai recent Studiu National de Audienta (SNA) FOCUS realizat de Biroul Roman de Audit Transmedia (BRAT).

Dintre romanii care calatoresc pentru afaceri, 44% calatoresc in Romania si 12% in Europa. In anul 2014, 15% dintre romani calatoresc pentru afaceri, fata de doar 10% in 2006. Cei care circula in interes de afaceri sunt in general barbatii (70%), fata de doar 30% femei, cu varsta cuprinsa intre 24 si 45 ani, venituri mari si studii superioare, arata studiul, potrivit Mediafax.

In acelasi timp, din ce in ce mai putini romani isi permit sa plece in calatorii de agrement. Dupa un maxim atins in anul 2009, cand 67% dintre romani au fost plecati in vacanta, in prezent procentul acestora abia atinge 57%. Ca destinatii de vacanta, romanii aleg in continuare Romania (66%), dar procentul este in scadere; 77% isi petreceau concediul in tara in anul 2010. In urcare este numarul romanilor care aleg sa-si petreaca vacanta in Europa, 14% astazi fata de 10% in 2006.

Romanii apeleaza tot mai putin la agentii

Rezultatele studiului arata de asemenea si ca numarul romanilor care apeleaza la o agentie atunci cand isi planifica o calatorie descreste. Doar 17% dintre cei care au efectuat minim o calatorie de agrement in ultimul an au apelat la o agentie de turism.

Cei care fac calatorii de agrement se inscriu in distributia normala a populatiei, predominand persoanele cu studii superioare, in detrimentul celor cu studii primare. Procentul romanilor care intetioneaza sa faca cel putin o calatorie de agrement in urmatorul an nu a cunoscut fluctuatii importante de-a lungul timpului, 51% dintre romani facandu-si deja planuri de vancanta pentru anul urmator.

Citeste si:
Românii fug de freelancing și de joburile din străinătate
Cum s-au dat peste cap...

In privinta destinatiilor de vacanta pentru anul 2015, romanii sunt optimisti: 46% declara ca isi doesc sa ajunga in Europa si 16% pe un alt continent. Tendintele acopera perioada 2006-2014, iar universul studiului este reprezentat de populatia din mediul urban din Romania cu varsta cuprinsa intre 14 si 64 de ani. Studiul masoara preferintele de consum de bunuri si servicii ale populatiei urbane.

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri