Operatorul aerian low-cost roman Blue Air a transportat 11,5 milioane de pasageri in cei 10 ani de functionare, a inregistrat peste 188.000 de ore de zbor si a contribuit la bugetul de stat cu 133,5 milioane lei.

Compania opereaza in prezent cu 11 aeronave si are in plan sa aduca in flota cel putin cinci avioane in urmatorii 5 ani, de la jumatatea anului 2016 urmand sa scoata din flota aeronavele mai vechi. In prezent patru aeronave apartin companiei, celelalte 7 sunt inchiriate.

“Pana in prezent, 11,5 milioane de pasageri au ales serviciile Blue Air. Pentru anul 2015 estimam o crestere a cifrei de afaceri cu 10 milioane de euro, iar numarul de pasageri va ajunge la 1,6 milioane. Anul 2014 estimam sa il inchidem cu o cifra de afaceri de 150 milioane de euro. In ceea ce priveste flota Blue Air, aceasta va creste in urmatorii 5 ani, cu cel putin o aeronava/an”, a decalarat Gheorghe Racaru, director general Blue Air.

Gradul de ocupare al aeronavelor Blue Air a crescut anul acesta la 82%, de la 79% in 2013. Blue Air opereaza in peste 20 de destinatii din Europa, 6 fiind adaugate in 2014.

Anul acesta, Blue Air a facut investitii de peste 6 milioane de euro in:

  • deschiderea de 6 noi rute: din Bucuresti, catre Koln, Liverpool, Milano (Linate) si Torino (Cuneo); din Bacau, catre Liverpool; din Torino (Caselle), catre Catania.
  • diversificarea serviciilor optionale de tip Premium.
  • programe de formare profesionala pentru angajatii din front line si insotitorii de zbor.
  • marirea flotei la un numar de 11 aeronave.
  • cresterea gradului de confort prin reconfigurarea avioanelor cu scaune reclinable Recaro 3520. Datorita materialelor si a structurii inovatoare folosite la fabricarea acestora, se obtine o scadere a greutatii avioanelor, ceea ce reduce consumul de combustibil si implicit emisiile de dioxid de carbon.
  • deschiderea bazei operationale din Torino (Caselle).
  • implementarea unui nou serviciu de catering cald, Blue Bistro.
  • achizitionarea unui hangar pentru relocarea liniei de intretinere aeronave.
  • o noua schema de vopsire pentru aeronavele Blue Air
  • servicii de transfer terestru din Constanta si Brasov, corelate cu orarul de zbor al tuturor zborurilor cu plecare de pe Aeroportul International Henri Coanda.
  • dezvoltarea distributiei prin GDS (Amadeus, Travelport, Apollo, Sabre, Sirena). Ca urmare a acestui parteneriat, agentiile din peste 190 de tari pot vinde biletele Blue Air, cu decontarea acestora prin sistemul IATA-BSP (Billing and Settlement Plan). Prin intermediul Hahn

Blue Air ofera si servicii de catering la bordul aeronavelor, pretul este de 7,5 euro pentru cina sau micul dejun romanesc/englezesc si de 9,5 euro meniu vegetarian. Masa de pranz costa 9,5 euro. Unul dintre cele 6 meniuri pot fi rezervate cu pana la 14 ore inaintea zborului, dar inainte de a face check-in online. Meniurile sunt disponibile pentru cursele cu plecare din/catre Bucuresti si Sibiu, si doar pentru zboruri operate regulat de Blue Air.

Citeste si:
Intarzieri de pana la 9 ore pentru cursele Blue Air din Otopeni
Intarzieri de pana la 9 ore...

Orarul de vara 2015 este disponibil cu biletele de avion ce pot fi achizitionate la preturi cu aproape 60% mai mici decat cele disponibile cu putin timp inainte de data calatoriei.

Firma Airline Management Solutions, infiintata in aprilie 2013 de patru actionari romani, a preluat fondul de comert al Blue Air, printr-o tranzactie de 30 milioane euro. Potrivit datelor de la Registrul Comertului, Airline Management Solutions a fost infiintata pe 17 aprilie 2013 si are ca actionari patru persoane fizice din Bucuresti, respectiv Teodor Cristian Rada (33%), Marius Mihail Puiu (33%), Tudor-Zamfir Constantinescu (17%) si Luciana Paunescu (17%).


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Turism »



Citeste si