"Flota Blue Air va fi in continuare modernizata si va creste numarul de aeronave in viitorul apropiat. Este un business plan asumat in cadrul procedurii de licitatie", a declarat directorul general al companiei, Gheorghe Racaru.

Compania a mai anuntat ca viitorii actionari vizeaza, printre altele, consolidarea brand-ului, pastrarea afacerilor in 2013 la nivelul de anul trecut si un avans de 3-5% a rulajului in urmatorii doi ani, cresterea gradului de incredere in operatiunile efectuate de companie si investitii in specializarea celor peste 400 de angajati.

Firma Airline Management Solutions, infiintata in urma cu o luna de patru actionari romani, a preluat fondul de comert al Blue Air, printr-o tranzactie in suma de 30 milioane de euro, care include asumarea unor obligatii de 28 milioane de euro.

SURPRIZA: Firma care a pus mana pe Blue Air este controlata de angajatii lui Nelu Iordache

SURPRIZA: Firma care a pus mana pe Blue Air este controlata de...

Racaru a afirmat ca viitorii actionari i-au solicitat sa ramana in functia de director general al operatorului aerian.

Intrebat cate avioane intentioneaza compania sa achizitioneze, el a afirmat ca deocamdata nu detine detalii privind acest subiect.

Potrivit datelor de la Registrul Comertului, Airline Management Solutions a fost infiintata pe 17 aprilie si are ca actionari patru persoane fizice din Bucuresti, respectiv Teodor Cristian Rada (33%), Marius Mihail Puiu (33%), Tudor-Zamfir Constantinescu (17%) si Luciana Paunescu (17%).

Potrivit Linkedin, Luciana Paunescu detine Blue Air Travel si a fost director executiv la Maxitours Belgia, care are in oferta diverse destinatii din Romania.

Administratorul Airline Management Solutions, Tudor-Zamfir Constantinescu, este fost pilot la Blue Air si locuieste la Bruxelles, potrivit profilului sau pe Facebook. De asemenea, Teodor Cristian Rada a fost pilot la Blue Air, potrivit profilului sau pe google+.

Directorul general al Blue Air a afirmat ca Airline Management Solutions este o companie cu capital 100% romanesc, iar cei patru actionari au o vasta experienta in domeniul aviatiei si in turism, doi dintre acestia fiind piloti care opereaza si in prezent pe aeronavele Blue Air.

"O parte din ei sunt oameni care fac parte din echipa Blue-Air. Sunt piloti, dar nu simpli piloti, sunt piloti care au in spate si business", a afirmat Racaru, fara sa ofere detalii despre ce afaceri este vorba.

Intrebat ce garantii prezinta pentru preluarea Blue Air o companie infiintata recent, Racaru a spus ca din cate stie, firma a indeplinit conditiile.

"Nu ne uitam ca ea a fost infiintata acum o luna, ne uitam la cine este in spate, cine sunt actionarii companiei respective, sau asociatii, pentru ca este o companie cu raspundere limitata", a spus el.

Citeste si:

Totodata, el a precizat ca deocamdata aceasta firma nu are nevoie de licenta de zbor, cursele fiind efectuate sub licenta Blue Air.

La conferinta a participat si avocatul Arthur Flieger, reprezentant al Airline Management Solutions. Solicitat sa furnizeze informatii legate despre sumele care vor fi platite efectiv in cadrul acestei tranzactii, precum si despre sursele de finantare, el a afirmat ca nu poate oferi detalii pana la finalizarea procedurii, care s-ar putea incheia in cateva saptamani.

Intrebat despre situatia activelor Blue Air care nu fac obiectul tranzactiei, Racaru a afirmat ca nu detine toate detaliile, iar informatii pe acest subiect vor fi facute publice dupa semnarea acordului.

Tranzactia consta in transferul operatiunilor companiei Blue Air (fondul de comert, care include brandul Blue Air, know-how-ul si platforma de vanzare, nu si activele imobilizate ale companiei), precum si preluarea unor obligatii de 28 milioane euro, din care 24 milioane euro reprezinta bilete platite in avans de catre 276.000 de pasageri.

Andrei Cionca, fondatorul Casei de Insolventa Transilvania (CITR), coordonatorul Comisiei de negociere pentru vanzarea Blue Air, a afirmat vineri, intr-o conferinta de presa, ca Airline Management Solutions este inregistrata in Romania, are actionariat romano-belgian si ca are licenta de zbor "intr-o tara", fara sa mentioneze care anume.

Intrebat care este legatura viitorului proprietar Blue Air cu Belgia, Racaru a afirmat ca Airline Management Solutions are capital integral romanesc, dar confuzia s-a creat, in opinia sa, in contextul in care doi dintre actionari desfasoara activitati comerciale in respectiva tara.

Totodata, el a afirmat, raspunzand unei alte intrebari, ca intre actionarii Airline Management Solutions si Nelu Iordache, proprietarul Blue Air, nu exista "absolut nicio legatura".

Compania Blue Air, cu afaceri de aproximativ 150 milioane euro anul trecut, opereaza zboruri cu opt aeronave. Anul trecut compania a transportat circa 1,5 milioane de pasageri, avand un grad de ocupare de 92%.

"Firma Airline Management Solutions are in actionariat exclusiv specialisti in aviatie, cu experienta in domeniu si management orientat catre dezvoltarea zborurilor in regim smart flying. Oferta trebuie aprobata de creditori si actionari inainte de a se face transferul efectiv al business-ului. Blue Air se vinde cu obligatii de aproximativ 28 milioane euro reprezentate in principal de obligatia de a transporta pasagerii care au achizitionat bilete in avans si de alte cateva creante. Obiectul tranzactiei il fac activele necorporale ale societatii, brand-ul, marca, know-how-ul, web site-ul, platforma de rezervare bilete, cesiunea contractelor de leasing, depozitele cash colaterale si participatiile la Blue Aero SRL si la Ingragroup SRL", a anuntat vineri Casa de Insolventa Transilvania, intr-un comunicat.

Potrivit CITR, firma a depus in conturile Blue Air un avans de 6 milioane lei si ca a venit cu garantii bancare suplimentare de 5 milioane de euro pentru eliberarea cash-ului colateral.

Casa de Insolventa este administratorul judiciar al Romstrade, companie aflata in insolventa si care detine Blue Air.

Blue Air si Romstrade sunt cele mai importante companii controlate de omul de afaceri Nelu Iordache, cercetat pentru deturnarea a 25 de milioane de lei din banii alocati pentru construirea autostrazii Nadlac-Arad si aflat in prezent in detentie.