Sosirile inregistrate in structurile de primire turistica au crescut in primul trimestru cu 12,6% fata de aceeasi perioada a anului trecut, iar innoptarile au fost mai mari cu 14,9%, a anuntat marti Institutul National de Statistica (INS).

Astfel, sosirile au ajuns la 1,6 milioane, iar innoptarile la 3,21 milioane. "Din numarul total de sosiri, sosirile turistilor romani in structurile de primire turistica cu functiuni de cazare au reprezentat in trimestrul I 2015 77,9%, in timp ce turistii straini au reprezentat 22,1% , ponderi apropiate de cele din trimestrul I 2014. In ceea ce priveste sosirile turistilor straini in structurile de primire turistica, cea mai mare pondere au detinut-o cei din Europa (76,8% din total turisti straini), iar din acestia 83,0% au fost din tarile apartinand Uniunii Europene", arata INS, intr-un comunicat, citat de Mediafax.

Durata medie a sederii a fost in perioada analizata de 2 zile, atat la turistii romani cat si la cei straini. Cele mai multe sosiri ale turistilor straini au provenit din Italia (41.600), Germania (38.400), Israel (28.900), Franta (24.500) si Regatul Unit (22.800).

Retail jobs

Sosirile vizitatorilor straini in Romania, inregistrate la punctele de frontiera, au fost in trimestrul I de 1,64 milioane, in crestere cu 12,4%.
Plecarile vizitatorilor romani in strainatate, inregistrate la punctele de frontiera, au insumat 2,81 milioane, in crestere cu 10,6%.

Sursa foto: Turisti/Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri