Etichetele tuturor produselor "materiale si imateriale" care provin din Delta Dunarii ar trebui sa contina un brand, dar care sa fie insotit si de un set de reguli convenite si acceptate de toti, a afirmat premierul Dacian Ciolos, altfel intre parti va continua un "ping-pong" de reprosuri.

"Toate locatiile de turism, indiferent ca e vorba de pensiuni sau de hoteluri, sa folositi pe cat posibil produse locale. Nu doar peste, pentru ca pestele vinde, dar si produse agricole, produse alimentare, tot ceea ce se poate produce in Delta. Sugeram data trecuta, cand ne-am vazut la Bucuresti, sa va ganditi la un brand. Sigur, exista brand-ul ARBDD-ului (Administratia Rezervatiei Biosferei Delta Dunarii-n.r.), dar eu ma gandeam la un brand care sa va reprezinte, pe care sa vi-l asumati si pe care sa-l vedem pe toate etichetele produselor materiale sau imateriale care vin din Delta, si peste, si produse alimentare, si produse de lemn si de stuf, si produse mestesugaresti, si turism si asa mai departe", le-a spus premierul participantilor la dezbaterea referitoare la Strategia integrata de dezvoltare durabila a Deltei Dunarii, care a avut loc luni, la Tulcea, citat de Mediafax.

Dacian Ciolos a explicat ca brand-ul, dincolo de simbolistica, ar trebui sa fie dublat de un caiet de sarcini cu reguli si principii convenite multipartit, de autoritatile locale, mediu economic, asociatiile profesionale si organizatiile neguvernamentale care isi desfasoara activitatea in Delta Dunarii.

"As face invers. Dupa ce va definiti regulile si principiile, primarii impreuna cu asociatiile, cu organizatiile profesionale, le traducem in lege. Pentru ca altfel, eu stiu din 2007-2008, cand eram ministrul Agriculturii si Guvernul a adoptat o legislatie, apropo de arhitectura locala, de acoperisul din stuf, de exemplu, si asa cum se intampla la noi, s-a adoptat legislatia si pe urma se cautau solutii pentru a se ocoli legislatia pentru ca e greu de gasit stuf, pentru ca e complicat. Deci, daca lucrurile astea nu le asumati dumneavoastra, ne va fi foarte greu noua, din exterior, sa le facem, sa le decidem", le-a transmis seful Executivului factorilor implicati in Strategia integrata de dezvoltare durabila a Deltei Dunarii.

El a subliniat ca "inca nu e prea tarziu" ca locuitorii si cei care-si desfasoara activitatea in Delta sa convina asupra unei viziuni comune.
"Mai sunt cateva saptamani in care puteti dumneavoastra, fara sa organizeze intalnirea asta cineva de la Tulcea sau de la Bucuresti, sa veniti si sa ne puneti pe masa, sa ne spuneti: <<Si noi, pescarii, si noi, organizatiile de mediu si de dezvoltare locala, si noi, asociatia primarilor, si noi, asociatia de turism si asa mai departe, uite care este viziunea noastra pe ceea ce poate sa fie facut. Daca nu avem lucrul asta, o sa avansam asa, taras-grapis, dar o sa continuam sa facem pin-pong-ul asta de reprosuri de o parte si de alta", le-a mai spus Ciolos celor prezenti.

Sursa foto: iliuta goean/Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri