Romania poate primi in fiecare an de 10 ori mai multi turisti straini. Mai exact, 20 de milioane, in loc de 2,5 milioane, atat cat arata statisticile, a declarat Gheorghe Fodoreanu, presedintele Invitation Romania. Ca atare, Romania poate castiga din turism 20 de miliarde de euro anual, iar aportul la PIB poate fi de 20% si nu de 2%, cat este in prezent.

"Romania poate fi o destinatie mult mai atractiva. Cifrele Institutului National de Statistica ne arata gradul de ocupare scazut in general, dar foarte mic raportat la turistii straini. Turismul intern nu se mai poate dezvolta foarte mult, pentru ca exista o limita a pietei. Oricum, acordarea voucherelor de vacanta a contribuit esential la dezvoltarea turismului intern. Daca Romania are 20 de milioane de locuitori si 10 milioane de potentiali turisti in propria tara, in toata lumea sunt aproape 8 miliarde de oameni, deci resursa de turisti straini este nelimitata. Din acestia, teoretic, Romania poate primi 20 de milioane anual, cu actuala capacitate de cazare. Fireste, daca ar fi sa asistam la un boom al turismului de incoming, cererea fiind mai mare decat oferta, in mod natural va creste numarul de investitori in structuri de cazare”, a explicat Gheorghe Fodoreanu, presedintele Inovation Romania.

Acesta considera ca potentialul de incoming al Romaniei are cateva ”pete negre”, care, prin eliminarea lor, ar putea asigura un salt urias al numarului de turisti straini care ar opta pentru tara noastra. Pentru asta, spune el, trebuie dezvoltate urmatoarele directii: oferta globala a turismului balneoclimateric, cu revigorarea imaginii in jurul produsului Gerovital si al litoralului romanesc; oferta de ski si de turism montan; evenimente locale si nationale propuse catre mediile economice, culturale, sportive si politice; exploatarea unor tematici unice in Europa: Castelul Bran si legenda lui Dracula, Delta Dunarii, potentialul rural al Romaniei, Transilvania si rolul Printului Charles ca ambasador turistic al Romaniei, cele 209 castele, cei 1.060 de kilometri ai fluviului Dunarea care trec pe teritoriul nostru.

"Daca am fi fost o destinatie turistica de top, pentru programele legate de castelele din Transilvania, turistii straini s-ar fi batut pe rezervari cu 1-2 ani inainte", a precizat Gheorghe Fodoreanu.

Investitii care pot dezvolta turismul

Reprezentantii industriei de incoming considera ca, pentru a ajunge la 20 de milioane de turisti in fiecare an, Romania are nevoie de 2-3 autostrazi pentru traversarea Muntilor Carpati; autostrada pe directia Viena – Budapesta – Bucuresti – Constanta; legatura rutiera intre Kiev, Chisinau si Constanta; dezvoltarea Aeroportului International "Mihail Kogalniceanu" din Constanta (litoralul romanesc ar trebui sa primeasca, anual, intre 3 si 5 milioane de turisti); investitii in porturile dunarene.

"Daca este sa raportam la turismul intern si la incoming, turistii romani au consumat 21.801.487 de innoptari, iar turistii straini, 5.291.036 de innoptari. Putem spune ca din totalul innoptarilor, strainii au detinut o pondere de 24,2%. Mergand mai departe, gradul de ocupare detinut de catre turistii straini din total locuri-zile a fost de numai 6%!", a subliniat Gheorghe Fodoreanu.

Citeste si: Turismul de incoming, "mana cereasca" pentru bunastarea Romaniei

O problema a turismului romanesc este si aceea ca, in anumite perioade ale anului, gradul de ocupare este destul de mic. In perioada octombrie 2017 - septembrie 2018, gradele de ocupare lunare au fost: Octombrie 2017 – 30,7%; Noiembrie 2017 – 27,7%; Decembrie 2017 – 24,3%; Ianuarie 2018 – 21,7%; Februarie 2018 – 23,9%; Martie 2018 – 22,5%; Aprilie 2018 – 24,8%; Mai 2018 – 26,6%; Iunie 2018 – 32,3%; Iulie 2018 – 44%; August 2018 – 51,5%; Septembrie 2018 – 36,9%.

”Urmarind statisticile Institutului National de Statistica, se observa ca in Romania este inca un turism sezonier, majoritatea turistilor optand pentru iulie-septembrie, perioada de concedii atat pentru romani, cat si pentru straini. Majoritatea turistilor straini care aleg destinatia Romania opteaza pentru circuitele culturale si tematice, in perioada mai – octombrie, dar nu este suficient. Avem obligatia, fata de industria turistica a Romaniei, de a dezvolta incoming-ul, care se adreseaza unui potential de clienti practic fara limita. Pentru ca acesti turisti sa vina din ce in ce mai mult, avem nevoie de prezenta externa ca imagine, de prezenta ofertelor pe piata mondiala si de servicii de calitate. Acestea formeaza triunghiul succesului in incoming”, a adaugat Gheorghe Fodoreanu.

Citeste si: Numarul unitatilor de cazare, in crestere fata de 2017

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri