Ministerul Turismului, asociatiile profesionale si patronatele din turism, Guvernul, toti trebuie sa inteleaga importanta incoming-ului, care reprezinta industria de export de servicii a Romaniei, precum si motivatia existentei Ministerului de resort, considera Gheorghe Fodoreanu presedintele Invitation Romania. "Turismul nu este inca respectat ca o industrie care lasa bani in Romania", sustine acesta.

In ultimii 15 ani, la conducerea Ministerului Turismului sau a Autoritatii Nationale pentru Turism au fost trei ministri, sase presedinti de Autoritate Nationala si mai multi secretari de stat. Mai mult de atat, structura organizationala s-a schimbat cel putin de fiecare data cand au avut loc alegeri parlamentare, turismul fiind coordonat ori de o Autoritate Nationala pentru Turism, ori de un Minister dedicat, ori a apartinut altor ministere (Transporturi, Dezvoltare Regionala, Intreprinderi Mici si Mijlocii etc.). Ca o comparatie, Austria are acelasi presedinte al organizatiei de turism de peste 12 ani, iar Germania, de 18 ani. Mai mult decat atat, aceste organizatii au aceeasi structura de zeci de ani.

”Turismul nu este inca respectat ca o industrie care lasa bani in Romania. Nu sustin personal un anumit ministru, dar, repet, schimbarea frecventa a interlocutorilor din partea sectorului public produce haos. Imediat ce un ministru incepe sa cunoasca realitatile mediului privat si sa comunice mai mult cu reprezentantii acestuia, este schimbat in urma unui algoritm politic sau din alte ratiuni. Avem nevoie de un ministru care sa fie in functie cat se poate de mult si care, fireste, sa asculte doleantele si propunerile mediului privat”, sustine Gheorghe Fodoreanu, presedintele Invitation Romania, unul dintre principalii touroperatori romani specializati pe incoming.

Sectorul de incoming al turismului, adica exportul de servicii, trebuie sa fie motivatia principala si esentiala a existentei Ministerului Turismului. Intreaga reusita a evaluarii industriei turistice a unei tari se rezuma la numarul de turisti primiti de acea destinatie si la cati bani a generat aceasta forma de export.

"Schimbarile dese survenite la Ministerul sau autoritatea de resort din Romania reprezinta unul dintre factorii majori care au impiedicat constructia unui reflex coerent la nivel de putere decizionala, a unui reflex obsesiv de a cauta reusita exportulului de servicii cu orice pret. Acest reflex, care trebuie sa fie permanent, nu s-a creat la nivelul paturilor decizionale in asa fel incat politica industriei turistice nationale sa fie in concordanta cu cea europeana", a adaugat Gheorghe Fodoreanu.

Exportul de servicii este un sector mai putin vizibil pentru consumatorii romani, insa impactul sau se vede, in timp, asupra economiei nationale. "Tara are nevoie de bani, iar incoming-ul inseamna export de servicii si bani pentru noi toti. Valoarea acestui export este, la ora actuala, de 1,5 miliarde de euro, si subliniez ca nu transportam niciun produs in afara tarii ci vindem ospitalitate, aer, vise, cultura. Ministerul Turismului trebuie sa se faca auzit de catre Guvern si de catre puterea politica si sa faca echipa cu reprezentantii mediului de afaceri din turism. Trebuie sa se realizeze o data ca incomingul, deci exportul de servicii, reprezinta o mare sansa pentru dezvoltarea economica a Romaniei", a mai spus Gheorghe Fodoreanu.

Citeste si: Fodoreanu: Incomingul este ratiunea de a fi a unui minister. A doua ratiune nu exista

Sursa foto: wall-street.ro

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri