Bruxelles-ul dă semne de flexibilitate în discuțiile cu țările membre, răspunzând la lobby-ul masiv făcut de constructorii de automobile (și nu numai) cu o variantă mai puțin contondentă a normelor de poluare Euro 7 care, în mod normal, ar trebui să fie introduse în vara lui 2025. Pe scurt, și spre frustrarea ONG-urilor de mediu, blocul comunitar ar fi deschis să privească cu mai mare relaxare emisiile poluante de la frâne și anvelope, pe lângă ceea ce emite motorul cu ardere internă.

Noul set de norme de poluare ce vor fi aplicate la nivelul Uniunii Europene începând cu a doua jumătate a anului 2025 (pentru mașini) este un măr al discordiei în industria de pe bătrânul continent de ceva vreme. Atât producătorii de automobile, cât și cei care se ocupă cu fabricarea vehiculelor de mare tonaj au anunțat că nu susțin forma inițială a reglementărilor Euro 7 și pledează pentru o variantă mai „ușoară”.

În mai multe rânduri, producătorii au amenințat că introducerea Euro 7 ar duce la cheltuiele exacerbate, banii fiind necesari pentru dezvoltarea de noi propulsoare și trenuri de rulare care să respecte limitările propuse de Comisia Europeană în toamna lui 2022. Volkswagen, de pildă, a subliniat că Euro 7 în forma sa originală ar putea duce la pensionarea unor modele mai ieftine care nu vor putea să primească motoare conforme.

Un grup de opt țări anunța încă din mai că nu este de acord cu propunerea CE, Italia și Franța punând accent pe efortul depus deja de constructori pentru a trece la mașini electrice în vederea anului 2035 când vor fi interzise de la comercializare toate mașinile noi cu motoare cu ardere internă, fie ele diesel sau pe benzină. În contextul miliardelor de euro care s-au pus la bătaie în numele tranziției accelerate la EV-uri, reprezentanții constructorilor, dar și țările care depind de industria auto, spun că un efort suplimentar pentru a dezvolta motoare noi nu se justifică deoarece nu se poate amortiza investiția în doar 10 ani, între 2025 și 2035. De asemenea, ACEA a apreciat că CE a subevaluat costul Euro 7 încă de la început.

Cum arată noua propunere a Bruxelles-uluiz

Cum și interzicerea mașinilor cu ICE (internal combustion engine) este contestată de unele țări (printre care se numără și România), nici normele Euro 7 n-au scăpat de critici, așa cum am explicat anterior. În spiritul consensului și, probabil, urmând semnale venind și din afara Uniunii - ca decizia Marii Britanii de a amâna interzicerea motoarelor cu combustie internă din mașinile noi - Bruxelles-ul a pregătit noi norme Euro 7 mai puțin feroce.

Astfel, oficialii Comisiei ar fi de acord să nu mai monitorizeze atât de strict emisiile de noxe ca monoxidul de carbon sau oxizii de azot toxici. Un alt semn al relaxării ține de momentul implimentării propriu-zise a reglementărilor, acesta fiind împins mai departe în viitor cu șase luni față de propunerea inițială.

Astfel, dacă în noiembrie 2022 se vorbea de implementarea Euro 7 la 24 de luni după ce regulamentul intră în vigoare în august 2025, acum, acest termen ar fi de 30 de luni, dacă va primi undă verde în cadrul unei întâlniri ministeriale programate pentru 25 septembrie. Ulterior unui acord în cadrul întâlnirii, Comisia și Parlamentul vor discuta intern pentru a oferi forma finală a documentului care va deveni lege în interiorul blocului comunitar.

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri