Prezent la Salonul Auto de la Los Angeles, CEO-ul Volkswagen Thomas Schäfer a atenționat asupra creșterii de prețuri la care consumatorii de mașini subcompacte trebuie să se aștepte odată cu trecerea la normele de poluare Euro 7. Astfel, prețurile pentru astfel de mașini ar putea să crească cu până la 5.000 de euro ceea ce ar putea duce la oprirea producției în cazul unor modele ca Volkswagen Polo.

Normele de poluare Euro 7 sunt la doar trei ani distanță acum, iar producătorii se pregătesc pentru noile reglementări de la nivel european. Deși noul set de reguli nu va fi, totuși, atât de strict pe cât se anunțase oficial, acestea îi vor obliga oricum pe constructori să investească mulți bani în tehnologie. Conform Comisiei Europene, prețul unei mașini noi cu motor termic Euro 7 va costa în plus circa 90-150 de euro față de prețul de listă al aceluiași model, dar echipat cu motor Euro 6. Șeful celor de la Volkswagen le-a spus celor de la Autocar că aceste calcule sunt, însă, complet greșite.

Studiile interne ale VW arată că, în urma trecerii la Euro 7 în 2025, un Volkswagen Polo va avea un preț cu 3.000-5.000 de euro mai mare decât în prezent. În contextul în care, pe piața subcompactelor, prețul este extrem de important pentru cumpărători, o astfel de creștere a prețului ar „ucide” acest model cu o istorie de aproape 50 de ani. Volkswagen Polo a ajuns la a șaptea generație, care a fost lansată în 2017.

„În acest moment, echipele noastre de ingineri calculează costurile și evaluează situația. În cele din urmă, dacă se dovedeșt [că prețurile vor crește foarte mult ca urmare a trecerii la Euro 7], nu vom mai investi deloc în motoare termice și vom accelera trecerea completă către mașini electrice,” a declarat CEO-ul producătorului din Wolfsburg. Declarațiile omului de la vârful Volkswagen vin în contextul în care Ford a anunțat deja că trage pe linie moartă popularul Fiesta.

Volkswagen Golf va continua, dar a noua generație va fi exclusiv electrică

Deși viitorul lui Polo este incert, legendarul Golf va continua în viitor, germanii pregătind generația a noua. Autocar arată că VW caută să păstreze numele legendare în gamă, Golful continuând sub formă electrică paralel cu modelele din familia ID. „Nu putem să lăsăm numele Golf să dispară,” a spus Schäfer, care a declarat că „am putea avea un ID Golf în viitor.”

În prezent, Golf-ul este disponibil și cu motoare clasice, dar viitoarea generație, care va fi bazată pe platforma SSP, va exista în paralel cu modelele ID 2 și ID 3. Volkswagen nu este singurul producător care caută să treacă, integral, la propulsie electrică. Stellantis a anunțat că va comercializa doar modele electrice începând cu 2030, cu cinci ani înainte de deadline-ul Uniunii Europene care afectează toate mașinile care funcționează cu combustibili fosili.

Sursa foto: Volkswagen

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Mihai Fira
Mihai Fira este reporter auto Wall-Street.ro din toamna lui 2022. Înainte de a se alătura echipei, Mihai a colaborat cu mai multe publicații din domeniul auto, atât românești cât și străine. El și-a început cariera ca jurnalist în mediul online, ca editor al site-lui Pitstops.ro, cel mai important portal românesc de motorsport din România. Mihai a colaborat și cu BMWBlog.ro, sursa oficială de știri despre producătorul bavarezi, dar și cu...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri