Producția lui Ford Fiesta s-ar putea opri în 2023, conform britanicilor de la Auto Express care informează că modelul nu va avea o noua generație electrică pe fondul scăderii vânzărilor.

Ford are planuri mari pentru viitor, dar ele nu par să includă și unul dintre cele mai cunoscute modele care au purtat vreodată Ovalul Albastru. Fiesta, care a intrat în producție în urmă cu aproape 50 de ani, ar putea să fie tras pe linie moartă la jumătatea anului viitor. La câteva luni după ce modelul în trei uși a fost scos din oferta Ford, marca germană se pare că nu va continua nici cu varianta în cinci uși care pierde tot mai mult teren în fața rivalului Opel Corsa.

Conform Autocar, vânzările Fiesta sunt pe derdeluș, scăzând cu 45% în primele opt luni ale lui 2022 față de aceeași perioadă a anului trecut pe piața din Marea Britanie. Prin comparație, crossover-ul Puma, care este construit la Craiova, se află în topul vânzărilor din Albion fiind pe poziția a treia în spatele Nissan-ului Qashqai și a lui Corsa cu aproape 91.000 de exemplare vândute. Prin comparație, s-au comercializat doar 39.000 de Fiesta în aceeași perioadă. Puma se află și în topul celor mai vândute mașini la nivel european, top în care Fiesta nu figurează.

Publicația The Sun a amplificat discuțiile despre modelul de clasă supermini după ce a menționat că o variantă electrică a lui Puma va veni în 2024, dar nu și un EV cu sigla Fiesta. Nu pentru moment, cel puțin, căci Stuart Rowley, Chief Transformation and Quality Officer al Ford Europa, a lăsat o portiță deschisă spunând că „acesta nu este un final de drum. Noi ne concentrăm pe EV-uri și vom vinde exclusiv astfel de mașini începând cu 2030. Vom vedea apoi cum vom modela planurile de viitor în acest sens.”

Planurile Ford

Ford nu va pensiona doar Fiesta - care s-a vândut în peste 12 milioane de exemplare din 1976 și până în prezent, ci și pe Focus care va fi retras în 2025. Schimbările din gama Ford urmează planul de electrificare al mărcii, germanii dorind să lanseze patru EV-uri până în 2024. Unul dintre acestea va fi chiar un înlocuitor pentru Focus sub forma unui crossover compact care va fi mai mare decât Puma, dar mai mic decât Mustang Mach-E. Ford are un parteneriat cu Volkswagen în acest sens și noile electrice ce vor ieși pe porțile uzinei din Koln vor împărți platforma MEB. Înlocuitorul lui Focus va fi „frate” cu VW ID.4, iar un model nou, înrudit cu ID.5, va avea o caroserie de SUV coupe.

Ford și-a micșorat oferta de mașini mici și pe alte piețe. În Statele Unite, de exemplu, Ford nu mai comercializează decât crossovere, SUV-uri și camionete, cu excepția lui Mustang. Această decizie a fost făcută publică în 2018, Ford recunoscând astfel tacit că a pierdut lupta cu producătorii niponi. La noi, Puma este în topul vânzărilor conform informărilor APIA, clasamentul realizat după primele trei trimestre arătând că Puma este a cincea cea mai bine vândută mașină în România și cea mai bine vândută mașină ce nu poartă sigla Dacia. Peste 2.500 de Puma s-au vândut în România de la începutul acestui an și noua variantă electrică va fi asamblată tot la noi în țară.

Sursa foto: Ford UK

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Mihai Fira
Mihai Fira este reporter auto Wall-Street.ro din toamna lui 2022. Înainte de a se alătura echipei, Mihai a colaborat cu mai multe publicații din domeniul auto, atât românești cât și străine. El și-a început cariera ca jurnalist în mediul online, ca editor al site-lui Pitstops.ro, cel mai important portal românesc de motorsport din România. Mihai a colaborat și cu BMWBlog.ro, sursa oficială de știri despre producătorul bavarezi, dar și cu...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri