11 Octombrie 2006

Concurenta obliga companiile aeriene de pe piata romaneasca sa ofere tarife cat mai scazute



Companiile aeriene de pe piata sunt obligate sa ofere cel mai bun raport calitate - pret pentru a putea rezista pe o piata tot mai concurentiala odata cu apropierea momentului aderarii la Uniunea Europeana, potrivit editiei electronice a ziarului francez Le petit journal, consultat de Rompres.

Operatorul national TAROM incearca sa faca fata acestei concurente prin reducerea la jumatate, incepand cu 15 octombrie, a tarifelor pentru cursele interne. Experimentul va dura cel putin pana la sfarsitul anului. TAROM este hotarata, conform ministrului transporturilor, Radu Berceanu, sa reia zboruri mai vechi, precum Bangkok, Beijing sau New York, dar si sa lanseze zboruri noi, spre Lisabona sau Amsterdam.

"Concurenta intre companiile aeriene este din ce in ce mai mare. Companiile aeriene low-cost si folosirea internetului pentru rezervari au afectat piata in special in ceea ce priveste reducerea preturilor", a declarat presedintele Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT), Gheorghe Fodoreanu.

Cel mai importante companii low-cost din Europa se uita la piata romaneasca. Deja SkyEurope zboara spre Bucuresti, se pregatesc irlandezii de la RyanAir si elvetienii de la Wysair.

Blue Air, o companie low-cost cu actionariat romanesc, a cucerit in ultimii ani piata aeriana, lansand curse catre Lyon, Barcelona, Milano sau Paris, cu preturi sub 100 de euro.

"Faptul ca TAROM reduce preturile nu ne afecteaza. Obiectivul nostru vizeaza extinderea spre cat mai multe capitale europene si spre noi destinatii", a declarat directorul general Blue Air, Gheorghe Racaru.

In opinia directorului general Air France Romania, Rodolphe Lenoir, piata aeriana romaneasca creste cu 15 - 20 la suta pe an, ceea ce explica scaderea preturilor la bilete, care poate fi accentuata de liberalizarea spatiului aerian odata cu intrarea in Uniunea Europeana.



Citeste si