Vanzarile Eximtur au crescut in primul trimestru din 2018 cu 18 procente fata de perioada similara a anului trecut, ajungand la peste 18 milioane de euro. Aproape doua treimi din acestea se datoreaza diviziei Eximtur Business, specializata in servicii pentru calatorii cu scop de afaceri si organizare evenimente corporate, care a inregistrat, la randul sau, o crestere de 13 procente.

Vanzarile aferente vacantelor in strainatate ale romanilor au crescut cu 45%. Peste 15.600 de turisti romani au calatorit cu Eximtur, in crestere cu 26% fata de primul trimestru al anului trecut, in timp ce turismul intern a crescut cu 23 de procente din punct de vedere al vanzarilor si cu 20 de procente din punct de vedere al numarului de turisti, ajungand la 27.677. Motorul cresterilor de vanzari pe intern il constituie pachetele balneo-montane, pentru care incasarile au crescut cu peste 50% fata de perioada similara de raportare a anului trecut.

Cererile mari pentru turismul intern sunt si o consecinta a introducerii voucherelor de vacanta, din totalul platilor 15 procente fiind facute cu astfel de tichete, in crestere cu 85% fata de anul trecut.

Cele mai cautate destinatii de pe litoralul Marii Negre sunt Mamaia, Eforie Nord si Venus, iar in ceea ce priveste turismul balneo-montan, Baile Felix, Sovata si Calimanesti-Caciulata. Interesul turistilor pentru pachetele all inclusive pe litoral este in crestere, in timp ce pentru destinatiile balneo-montane acestia opteaza inca pentru sejururile cu demipensiune. Tendinta generala este ca, odata cu cresterea gradului de modernizare si dotare a unitatii de cazare, cu cresterea gradului de curatenie si amabilitate a personalului, sa creasca increderea in unitatea hoteliera si, implicit, numarul turistilor care opteaza pentru demipensiune sau pensiune completa.

Cresteri importante, de peste 70%, au fost inregistrate si pentru pachetele care includ tratamente balneare, iar programele „Hai la bai” si „Litoralul pentru toti” au cunoscut cresteri de 91, respectiv 116 procente.

Citeste si:
250 MIL. euro, valoarea voucherelor de vacanta emise in 2018
ANAT: Voucherele de vacanta...

Destinatii externe cu cresteri spectaculoase

In ceea ce priveste vanzarile de vacante in strainatate, in topul destinatiilor se afla Turcia, cu o crestere de aproape 300% a numarului de pachete cumparate fata de primul trimestru al lui 2017, urmata de Grecia si Bulgaria. S-au inregistrat cresteri mari si la vanzarile de circuite si croaziere in spatiul extracomunitar (76%), dar si catre destinatii exotice in Maldive - 158%, Indonesia - 41% si Thailanda - 42%.

Cresteri spectaculoase au fost observate si pentru destinatia Egipt, de 1.100%, datorita stabilizarii climatului la destinatie si a reintroducerii charterelor din Bucuresti si Cluj, dar si pentru Singapore, 1.500%, datorita pachetelor leisure combinate cu sejururi in Bali si calatoriilor in scop de afaceri.

Dintre destinatiile europene pentru calatorii de afaceri si city break, Suedia inregistreaza o crestere cu 318 procente, datorata introducerii zborurilor directe din Romania ale operatorilor low cost.

In 2017, vanzarile Eximtur au depasit 55 de milioane euro, inregistrand o crestere de aproximativ 15 procente fata de volumul de vanzari realizat in anul anterior. Eximtur emis anul trecut bilete de avion in valoare de 22 milioane de euro.

Citeste si:
O noua reactie in ancheta privind cartelul agentiilor de turism
Lucia Morariu: Consiliul...

Sursa foto: Shutterstock.com / Vadim Georgiev

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Turism »



Citeste si
Scandal pentru voucherele de vacanta de la Salrom