Romanii aloca bugete tot mai mari pentru vacante. Destinatii care isi recastiga popularitatea

Romanii aloca bugete sporite vacantelor, iar piata de turism se consolideaza din nou. Potrivit touroperatorului Corali Holidays, au crescut rezervarile de tip early booking si au scazut cele de tip last minute.

"Ca destinatii, nu pot spune ca sunt schimbari fata de sezonul anterior. Cele mai vandute destinatii raman aceleasi: Antalya si insulele grecesti pentru pachetele cu avion, respective Grecia de nord si Bulgaria pentru pachetele cu autocar ori cu transport propriu. Din Grecia, se detaseaza net, ca si in anii precedenti, Riviera Olimpului si insula Thassos. Au crescut rezervarile de tip early booking si au scazut cele de tip last minute, atat datorita faptului ca tot mai multi clienti inteleg avantajele rezervarilor din timp, cat si aceluia ca in multe locatii, cu greu se mai gasesc camera disponibile. Din pacate, apar tot mai frecvent nemultumiri nejustificate, pe fondul unei comunicari defectuoase intre client si agentul de turism, dar si pe seama unor asteptari exagerate ale clientului, necorelate cu nivelul bugetului alocat si cu serviciile contractate", a declarat Dumitru Luca, director general Corali Holidays si prim vicepresedinte al Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT).

In Grecia, predomina rezervarile fara masa ori cel mult cu mic dejun, care lasa o mai mare libertate de miscare. In Turcia si Bulgaria insa, peste 80% din pachetele rezervate sunt de tip all inclusive.

Destinatii in crestere. Cum alegem agentul de turism?

Dintre destinatiile operate de Corali Holidays, cele mai mari cresteri sunt inregistrate pe zona de city break, pentru Istanbul si Chisinau, iar dintre destinatiile estivale nou revenite, pentru Tunisia.

"Am spus cu fiecare ocazie, nu pretul cel mai mic garanteaza concediul cel mai reusit. Clientii trebuie sa inteleaga ca apeland la agentii obscure, care de multe ori nu-si lasa nici macar datele complete de contact, se expun unor riscuri. Daca le si accepta, e treaba lor. Nu e cazul Terra Turism, care avea totusi o pozitie si o vechime pe piata. Acolo inca nu stiu ce s-a intamplat – poate frauda, poate bad management, poate au fost trasi in jos de insolventa vreunui furnizor de-al lor. Nu ma pot pronunta in acest caz pana cand nu voi avea mai multe informatii. Problema insa ramane aceeasi: pe ce criterii imi aleg agentul de turism? Recomandari? Bonitate? Reputatie pe piata? Indiferent care va fi acela, un lucru e clar: cel mai mic pret, nu doar in turism, intotdeauna ascunde ceva. Daca vorbim de un last minute real, e altceva; nu poate fi insa sustenabil pe termen lung", a declarat Dumitru Luca.

Citeste si:
O agenție de turism lansează noi vacanțe charter din martie
O agenție de turism lansează...

Citeste si: Agentia Terra Tourism isi cere insolventa. Ce despagubiri primesc turistii

Sursa foto: Shutterstock.com
Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri