Incepand cu 1 iulie, turistii care rezerva pachete de vacanta vor avea drepturi mai puternice in calitate de consumatori. 120 de milioane de turisti vor beneficia de noile norme adoptate de UE.

Normele nu vor reglementa numai pachetele de vacanta traditionale, ci vor proteja si consumatorii care rezerva alte forme de servicii de calatorie combinate, inclusiv pachete personalizate, in cazul carora calatorul alege diferite elemente de la un singur punct de vanzare online sau offline, potrivit Agerpres. Noile norme vor introduce, de asemenea, protectia serviciilor de calatorie asociate. In aceasta formula, calatorul cumpara servicii de calatorie de la un punct de vanzare, insa prin procese de rezervare separate, sau, dupa ce a rezervat un serviciu de calatorie pe un site web, este invitat sa rezerve alt serviciu pe un alt site web.

"Este usor sa rezervi o vacanta pe internet, insa daca ceva nu merge bine, vrei sa fii sigur ca esti pe deplin protejat. Noile norme privind pachetele de servicii pentru calatorii sunt acum adaptate la era digitala si la noile moduri de rezervare a vacantelor. Calatorii vor beneficia totodata de noi drepturi si vor fi bine protejati in cazul in care operatorul da faliment. Gratie noilor norme, intreprinderile turistice vor putea sa isi ofere serviciile la nivel transfrontalier", a declarat Vera Jourova, comisarul pentru justitie, consumatori si egalitate de gen.

Noile norme vor aduce beneficii mai mari consumatorilor, apreciaza Comisia Europeana. Vor exista informatii mai clare pentru calatori: intreprinderile turistice trebuie sa ii informeze pe calatori daca le ofera un pachet sau servicii de calatorie asociate, precum si cu privire la drepturile lor esentiale prin intermediul unor fise de informatii standardizate. Acestea trebuie sa furnizeze informatii clare privind elementele si caracteristicile pachetului, privind pretul acestuia si orice alte costuri suplimentare.

De asemenea, exista rambursare si repatriere in caz de faliment: companiile care vand pachete de vacanta trebuie sa isi asigure protectia in caz de insolventa. Aceasta garantie acopera rambursarea si repatrierea in caz de faliment al organizatorului. Garantia se aplica si serviciilor de calatorie asociate.

Sunt si norme mai clare privind raspunderea: organizatorul pachetului este responsabil daca apar probleme, indiferent de entitatea care presteaza serviciile de calatorie.

Turistii vor beneficia de drepturi mai solide de anulare: conform noilor norme, calatorii pot anula un pachet de vacanta din orice motiv, prin plata unui comision rezonabil. Acestia isi pot anula vacanta gratuit in cazul in care destinatia lor devine periculoasa, de exemplu din cauza unui razboi ori a unor dezastre naturale sau in cazul in care pretul pachetului este majorat cu peste 8% din pretul initial.

De asemenea, turistii pot beneficia de cazare in cazul in care calatoria de intoarcere nu poate fi efectuata. In cazul in care calatorii nu se pot intoarce din vacanta care a fost achizitionata ca pachet de servicii, de exemplu in cazul dezastrelor naturale, acestia beneficiaza de cazare pana la trei nopti daca nu se pot intoarce din vacanta la timp. Noptile suplimentare sunt acoperite in conformitate cu reglementarile privind drepturile pasagerilor.

In plus, organizatorul pachetului turistic trebuie sa acorde asistenta calatorilor aflati in dificultate, in special prin furnizarea de informatii privind serviciile de sanatate si asistenta consulara.

Comisia Europeana estimeaza ca noile norme vor aduce beneficii si intreprinderilor deoarece vor fi mai clare si vor facilita activitatile transfrontaliere. Companiile vor trebui acum sa respecte un singur set de norme privind cerintele de informare, raspunderea si alte obligatii pe intreg teritoriul UE. Acum sunt recunoscute si sistemele nationale de insolventa din intreaga UE. Aceste masuri vor permite intreprinderilor sa functioneze in intreaga UE in aceleasi conditii ca in tara lor de origine.

Cerintele modernizate de informare nu se mai bazeaza exclusiv pe brosurile turistice, intrucat comerciantii nu vor mai trebui sa retipareasca brosurile, acestia vor face economii care au fost estimate la 390 de milioane de euro pe an, previzioneaza CE. In plus, va fi redusa reglementarea: calatoriile de afaceri organizate in temeiul unui acord-cadru, de exemplu cu o agentie de voiaj specializata, nu vor mai fi acoperite de directiva.

Citeste si: Agentia Terra Tourism isi cere insolventa. Ce despagubiri primesc turistii

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri