Bucuresti a inceput sa devina o destinatie turistica in sine, orasul fiind din ce mai cautat de turisti pe partea de city break-uri, pentru oportunitatile culturale sau de distractie, sustine Gheorghe Fodoreanu, presedintele Invitation Romania. Acesta sustine ca in luna februarie, Bucuresti ar putea oferi reduceri mari, devenind cea mai ieftina capitala europeana, sub numele ”Bucharest Black February”.

Bucuresti are 14.609 de camere clasificate in hoteluri, dintre care 1.891 de camere la 5 stele, 4.619 de camere la 4 stele, 6.606 de camere la 3 stele, 883 de camere la 2 stele si 610 camere la o stea.

”Bucurestiul detine un mare potential turistic, insa trebuie sa diversificam oferta tematica, sa ne concentram pe extrasezon – vara si mai ales iarna – plus sa introducem oferte experimentale in februarie, de Revelion si in alte perioade in care Bucurestiul nu primeste multi turisti straini. Oferta de iarna a Bucurestiului, in special cea de Craciun, ar trebui inclusa in cataloagele touroperatorilor pentru 2019”, a declarat Gheorghe Fodoreanu.

Potrivit presedintelui Invitation Romania, Revelionul nu este suficient exploatat pentru atragerea turistilor straini. Hotelurile de 5 stele din Bucuresti ar putea promova petrecerile de Revelion la nivel european, pe langa pretul normal al Cinei Festive, de 100-150 de euro, putand reduce tarifele de cazare la jumatate, intr-o perioada in care gradul de ocupare este oricum mic.

Bucuresti poate primi un numar dublu de turisti

In 2017, in primele noua luni, Bucuresti a primit 1.536.972 de turisti, dintre care 906.408 de straini, iar in 2018, in aceeasi perioada, 1.554.044 de turisti, dintre care 917.959 de straini, deci vorbim de o usoara crestere totala de 1,11% (1,27% reprezentand cresterea numarului de turisti straini).Anul 2017 este considerat, pe partea de leisure, cel mai bun an turistic din istoria Bucurestiului.

In 2017, Bucurestiul a primit 2.043.970 de turisti, in crestere cu 6,07% fata de anul precedent, cand au fost inregistrati 1.926.919 de turisti. Dintre acestia, in 2017, 1.205.066 au fost straini, care au reprezintat o pondere de 59% din total.

Chiar daca lunile de varf sunt inca mai si septembrie, perioade in care au loc multe evenimente, Bucurestiul incepe sa aiba multi turisti si in timpul verii. Cei mai multi dintre ei sunt turisti de agrement. Aceasta inseamna ca Bucurestiul a inceput sa fie si o destinatie de agrement. Multe hoteluri au inceput sa aiba un grad de ocupare mai mare si in week-end sau in timpul verii, perioade sau intervaluri de extra-sezon pe partea de business si evenimente.

Bucurestiul a avut anul trecut o capacitate de cazare de 7.413.073 de paturi / zile (aceasta este suma maxima a turistilor pe care Bucurestiul i-ar putea gazdui acum, daca fiecare ar consuma o noapte de cazare). Bucurestiul avea 20.207 de paturi in 2016, dintre care numai hotelurile au 19.030 de paturi.

In 2017, numarul total de innoptari ale turistilor a fost de 3.360.245, ceea ce reprezinta 45,32% din totalul de paturi/zile. Folosind acelasi algoritm, media de innoptari per turist a fost de 1,64 de nopti. Daca utilizam aceeasi medie pentru restul de paturi / zile neutilizate, ar rezulta ca Bucurestiul ar mai putea primi 2,471 de milioane de turisti pentru a avea un grad de ocupare de 100%. Fireste, intre timp s-ar mari si numarul structurilor de cazare, proportional cu cererea.

685.869 de nopti de cazare au fost inregistrate in perioada de iarna (decembrie 2017 - februarie 2018), in acelasi timp fiind raportate, pentru acelasi interval, 1.878.589 de locuri/zile. Deci, in lunile de iarna, gradul de ocupare a fost cel mai scazut pentru Bucuresti: numai 36,5%. Mai raman, astfel, 1.192.720 de nopti de cazare neutilizate. Daca impartim la 2, presupunand ca un turist ar petrece o medie de 2 nopti de cazare, ar mai fi loc pentru 600.000 de turisti numai in timpul sezonului de iarna, daca gradul de ocupare ar fi de 100%.

In concluzie, Bucuresti poate primi, la ora actuala, un numar dublu de turisti fata de cat gazduieste acum. Sunt perioade cu grad de ocupare mai mic, precum sezonul de iarna si cel de vara, cand Capitala Romaniei nu-si exploateaza potentialul turistic si de evenimente.

Principalele tari din care provin turistii straini in Bucuresti sunt Israel, Germania, Italia, Franta, SUA, Austria, Marea Britanie, Spania si Olanda. Printre pietele emergente se numara Polonia si Grecia.

Fodoreanu: Avem nevoie de concepte noi pentru a promova Capitala

Potrivit lui Gheorghe Fodoreanu, pentru a atrage mai multi turisti straini in Bucuresti, e necesar sa fie implementate mai multe concepte:

"Putem lua exemplul Sibiului si Clujului, care organizeaza multe evenimente de importanta internationala. Aceste orase sunt mereu solicitate de catre turisti, datorita evenimentelor artistice, sportive sau politice.

Prelungirea orarului de vizitare a muzeelor, care, in prezent, fiind destul de scurt, creeaza probleme. Nu avem locuri de parcare, iar orele de inchidere a muzeelor ar trebui sa fie 19.00-20.00, nu 17.00 sau maxim 18.00.

Pentru a atrage ca destinatie de city break, Bucurestiul trebuie sa fie permanent promovat prin oferta sa turistica. Sunt necesare investitii pentru vizitarea punctelor indispensabile ale ofertei bucurestene. De exemplu, Catedrala Mantuirii Neamului, care, cand va fi finalizata, va reprezenta cel mai mare lacas crestin ortodox din lume, ar putea gazdui saptamanal concerte de muzica bizantina, asa cum Biserica Neagra din Brasov gazduieste concerte de muzica la orga. De asemenea, concertele de la Sala Palatului ar merita promovate mult mai mult si ar merita sa fie promovate muzee precum Muzeul National de Arta, Muzeul de Istorie (care gazduieste tezaurul de aur al Romaniei precum si o copie a Columnei lui Traian de la Roma) sau Muzeul National ”George Enescu” (unde se pot desfasura cu regularitate concerte de maxim o ora).

Citeste si:

    Din pacate, Bucurestiul aproape ca moare din punct de vedere turistic, in sezonul de iarna (decembrie – februarie). Aceasta, desi oferta Bucurestiului (Targul de Craciun, alaturi de multe alte evenimente) ar putea fi inclusa in cataloagele de iarna pentru anul viitor ale touroperatorilor internationali si ale celor specializati pe incoming din Romania. In acest context, se simte o dezvoltare a targurilor de Craciun din Romania, Targul de Craciun din Cluj ajungand in top 20 european al evenimentelor de profil.

    O solutie de atragere a turistilor ar fi ca, in februarie, Capitala sa practice cele mai mici preturi din Europa, atat pentru shopping, cat si pentru cazare (care ar putea fi porni de la 5-10 euro de persoana), mijloace de transport in comun (care pot oferi calatorii gratuite), muzee etc. O astfel de saptamana – care, la propunerea Invitation Romania, poate fi denumita ”Bucharest Black February” (pe modelul ”Black Friday”) - ar atrage multi turisti si ar aduce beneficii financiare mari Bucurestiului. Ar fi de dorit ca din ce in ce mai multi agenti economici sa adere la un astfel de program, benefic pentru Bucuresti si pentru Romania. Aceasta campanie ar putea fi constituita pe modelul programelor de oferte speciale gen ”Litoralul pentru toti” sau ”O saptamana de refacere” ", sustine Gheorghe Fodoreanu.

    Citeste si:

      Citeste si: Romania poate primi de 10 ori mai multi turisti straini.Care e solutia

      Abonează-te pe

      Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

      Despre autor
      Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

      Te-ar putea interesa și:



      Mai multe articole din secțiunea Turism »



      Setari Cookie-uri