Ministerul Turismului din Turcia a lansat un plan de diversificare a activitatilor din turism, care ar urma sa stimuleze majorarea veniturilor din turism la 70 miliarde de dolari in 2023 si inregistrarea unui numar de 70 de milioane de vizitatori, informeaza publicatia Daily Sabah, citata de Agerpres.

Initial, obiectivul autoritatilor pentru 2023 viza obtinerea unor venituri din turism estimate la 50 miliarde de dolari si 50 de milioane de turisti. Relansarea turismului este cruciala pentru Turcia, care se bazeaza pe valuta adusa de turistii straini pentru a acoperi deficitul ridicat de cont curent.

Numarul turistilor straini care au vizitat Turcia a crescut anul trecut cu peste 21%, la aproape 40 de milioane, cei mai multi fiind din Rusia, Germania, Bulgaria si Marea Britanie. Veniturile din turism au urcat cu 12,3% anul trecut, la 29,5 miliarde de dolari, iar 81,8% din venituri au provenit de la vizitatorii straini si 18,2% de la cetateni turci care traiesc in strainatate.

Ministrul Turismului, Mehmet Ersoy, a explicat ca pentru a se ajunge la tinta de 70 de miliarde de dolari venituri in 2023 este necesar ca tara sa se concentreze pe turismul de calitate, iar planul de diversificare a activitatilor din turism prevede masuri pentru majorarea cheltuielilor cu 50% per turist. Astfel, durata sezonului turistic va fi extinsa si vor spori activitatile promotionale pe diverse piete, inclusiv din China, India, Coreea de Sud si Japonia.

Pentru diversificare, vor fi dezvoltate diverse tipuri de turism: gastronomic, medical, religios si de afaceri.

Citeste si:
INTERVIU cu românca din top managementul unui mare lanț hotelier...
Românca “all inclusive”: Cum...

Sectorul turistic asigura peste un milion de locuri de munca si este responsabil pentru 4,5% din PIB-ul Turciei, evaluat la 800 miliarde de dolari.

Sursa foto: Shutterstock.com

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri