Romanii care merg in vacanta de vara in statiunile de pe litoralul romanesc prefera sa-si petreaca sejurul in hoteluri de 4 si 5 stele, care functioneaza in regim all inclusive, acestea fiind si primele rezervate, arata o analiza a agentiei de turism Christian Tour.

In varf de sezon, in medie, un turist plateste pentru o vacanta la un hotel all inclusive de pe litoral cu aproximativ 70% mai mult decat la o unitate de cazare similara din punct de vedere al confortului, dar care nu are acest regim de masa.

“Desi preturile sunt mult mai ridicate, hotelurile all inclusive sunt cele mai cautate si primele vandute. In iulie si august, cele mai aglomerate luni pe litoralul autohton, nu se mai gasesc locuri in unitatile din aceasta categorie. Mai mult, in weekend-uri si in perioadele in care sunt evenimente pe litoral precum festivaluri si concerte, sunt epuizate locurile de cazare pe toate categoriile de clasificare, de la 2 la 5 stele. In varf de sezon, adica in perioada 20 iulie-20 august, cu siguranta unitatile de cazare de pe litoral vor fi insuficiente pentru a acoperi cererea din piata”, a declarat Loredana Stanciu, managerul Departamentului Turism Intern din cadrul Christian Tour.

Ca urmare a introducerii tichetelor de vacanta, hotelierii care in mod normal ar fi vandut pachete de o valoare mai mica decat cea a tichetului (1.450 de lei) au marit tarifele prin adaugarea obligatorie a unor servicii care, in alti ani, erau optionale.

“De exemplu, hotelierii au introdus obligativitatea la un anumit tip de masa, obligativitatea unui numar minim de nopti, astfel incat nu pot spune ca au marit tarifele, ci au folosit aceasta masura pentru a-si vinde serviciile conexe cazarii, venind in intampinarea turistilor cu pachete speciale”, a adaugat Loredana Stanciu.

Pe de alta parte, hotelierii cu servicii de 4 si 5 stele au inteles si ei potentialul de a-si creste gradul general de ocupare si au scos la vanzare pachete pentru tichetele de vacanta in extrasezon, respectiv lunile iunie si septembrie.

“Tichetele de vacanta au adus in unitatile de cazare din toata tara si turisti care nu au plecat niciodata intr-o vacanta. Brusc, ne-am trezit cu un numar urias de solicitari, iar in unele perioade si in unele zone nu exista infrastructura hoteliera care sa acopere necesarul. Ar trebui sa avem o strategie pentru intregul an, astfel incat persoanele care nu sunt legate de vacanta copiilor in mod special sa fie atrase si in extrasezon. De exemplu, in statiunile balneo, sunt foarte multe hoteluri inchise in perioadele de extrasezon, iar media gradului de ocupare in aceste perioade la hotelurile deschise este de aproximativ 30%”, a mai spus Loredana Stanciu.

Pe litoralul romanesc, statiunile cele mai solicitate sunt Mamaia si Eforie Nord, urmate de Venus, Jupiter, Neptun/Saturn si Costinesti. Valoarea medie a unui pachet turistic in varf de sezon este de 2.240 de lei/camera, iar pentru hotelurile all inclusive cu aproximativ 70% mai mare, respectiv 3.800 de lei/camera. Pretul mediu creste in aceasta perioada, chiar si la hotelurile care nu au sistem de masa all inclusive.

In acest sezon estival, Christian Tour a inregistrat o dublare a numarului de turisti care si-au achizitionat sejururi pe litoralul romanesc comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. In 2018, compania a avut vanzari de 85 de milioane de euro, iar la inceputul acestui an, Christian Tour a majorat polita de asigurare la 5 milioane de euro.

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri