In ultimele 12 luni au crescut vanzarile de sejururi si circuite catre generatia Millennials, fata de perioada iulie 2017 - iulie 2018, arata o analiza facuta de agentia de turism J'Info Tours asupra comportamentului de cumparare al turistilor.

"Tot mai multi tineri se adreseaza agentiei pentru pachete complete de sejururi si circuite, circa 80% dintre ei solicitand o vacanta in afara tari", a declarat Carmen Pavel, presedintele J’Info Tours.

Motivul principal pentru care acestia incep sa se reorienteze catre consilierii in turism sunt: lipsa timpului necesar pentru organizarea unei vacante, care implica documentare, rezervari si informatii dificil de gestionat. "Agentia capata din nou valoare in ochii calatorului sub 40 de ani, pentru ca un consilier in turism te poate sfatui sa alegi vacanta potrivita stilului tau de viata, iti poate furniza mai multe informatii si, mai ales, poate gestiona neplacerile ce pot aparea pe parcursul ei, gasind cele mai bune solutii. Astfel, esti protejat in cazul in care pleci printr-o agentie, pentru ca aceasta raspunde de serviciile contractate de tine", a adaugat Carmen Pavel.

Millennials prefera circuitele in America si Africa

J’Info Tours a constatat ca aproximativ 80% dintre tinerii intre 20 si 40 de ani, care contacteaza agentia, prefera circuitele pe continentul american, Statele Unite fiind una dintre destinatiile pe care se observa o crestere a numarului de cereri, cu circa 18%, in ultimele sapte luni fata de perioada similara a lui 2018.

"Multi tineri vor sa ajunga in orasele-emblema ale SUA: New York, San Francisco si Los Angeles si pe plajele din Hawaii. Las Vegas este una dintre destinatiile care continua sa fascineze, astfel incat sunt cautate circuitele care cuprind celebrul oras al luminilor si al cazinourilor", a mai spus Carmen Pavel.

Marea surpriza vine dinspre America de Sud, Mongolia si Etiopia. Daca, pana in prezent, peste 70% dintre cei ce mergeau in circuitele spre aceste destinatii aveau, la vremea rezervarii, peste 60 de ani, acum se observa o schimbare de profil al turistului.

"Pentru finalul lui 2019 si pentru 2020, circa 45% din numarul rezervarilor spre America de Sud, Mongolia si Etiopia sunt din partea celor de pana in 40 de ani, ce provin din marile orase ale Romaniei. Acestia doresc sa se rupa de ritmul cotidian alert si prefera vacantele in care se pot bucura de natura si peisaje spectaculoase. Ei isi rezerva expeditii pe urmele civilizatiilor stravechi, maiase si incase din tarile sud-americane, Mexic, Peru, Guatemala, Bolivia sau vacantele in care se traieste experienta vietii de nomad, cum sunt cele in Mongolia. Destinatia care trezeste interesul celor intre 35 si 55 de ani, ce au ca pasiuni fotografia, religia si istoria este Etiopia cu ale sale populatii tribale si cu atractii turistice cu puternica incarcatura religioasa. Se stie ca Etiopia este tara care, dupa Rusia, are cea mai mare comunitate de ortodocsi si detine Chivotul cu Tablele Legii, daruite de Dumnezeu lui Moise, pe Muntele Sinai", a mai spus Carmen Pavel.

Reintoarcerea la agentiile de turism, tendinta la nivel global

Cresterea numarului celor ce nu-si mai organizeaza singuri vacantele, ci apeleaza din nou la agentii se observa si in alte parti ale lumii, cum rezulta din rapoartele unor organizatii din turism din Marea Britanie sau SUA.

Potrivit raportului ABTA (asociatie ce reuneste peste 1200 de agentii din Marea Britanie) privind trendurile in turismul lui 2019 (Travel Trends Report 2019), turistii incep sa apeleze din nou la agentii, 45% dintre acestia manifestandu-si increderea ca profesonistii din domeniu ii pot consilia si le pot oferi vacantele potrivite nevoilor lor.

Raportul anual al MMGY Global (cea mai mare agentie de marketing intergrat, din domeniul turismului si industriei ospitalitatii), Portretul calatorilor americani (Portrait of American Travelers), publicat in iulie 2019, releva si el faptul ca 13% dintre vacante au fost rezervate prin agentiile de turism, fata de 8% in 2018.

Potrivit aceluiasi raport, 19% dintre consumatorii de vacante au declarat ca intentioneaza sa utilizeze serviciile oferite de o agentie de turism, in urmatorii doi ani, fata de 16% in 2018.

De asemenea, tot conform studiilor MMGY, 24% dintre Mileniali au declarat ca, in ultimul an, au contractat o vacanta printr-o agentie, comparativ cu cei din generatia Baby Boomers (cei intre 55 si 75 de ani) dintre care numai 12% au apelat la o agentie si cu cei apartinand Generatiei X (cu varste intre 40 si 54 ani) care au apelat doar in proportie de 10% la serviciile unor profesionisti in turism.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri