Mohammad Murad, președintele Federației Patronatelor din Turism și unul dintre cei mai mari investitori în industria HoReCa a declarat, pentru Wall-Street.ro, că se teme ca oamenii să nu ceară banii înapoi, deoarece aceasta va bloca investițiile.
Grav afectate de pandemia COVID-19, industriile turismului și HoReCa încearcă să supraviețuiască valului mare de anulări.
”Cel mai grav lucru care ni se poate întâmpla este cerutul banilor înapoi. Noi solicităm niște bani în avans, pe care îi folosim fie pentru parteneri, fie pentru investiții în sezonul ce urmează. Dacă vom fi nevoiți să dăm banii înapoi, sezonul estival, spre exemplu, va fi închis. Nu avem bani pentru a-l face”, a declarat omul de afaceri.
De asemenea, Murad a menționat că era necesară o Ordonanță de Urgență, care să ajute această situație, cu rambursarea banilor turiștilor în condiții de criză.
În plus, investitorul explică cum ar fi văzut această criză soluționată mai ușor:
”Dacă aș fi avut forță decizională aș fi înființat un Comitet de Urgență pentru Situația Economică. Acesta ar fi fost format din partide, sindicate și oameni de afaceri. Astfel, am fi putut împărți riscul economic în trei:
Citeste si:
- Oameni de afaceri,
- Salariați,
- Stat.
În opinia lui Murad, criza este agravată și de comunicarea deficitară în domeniul economiei.
”Guvernul nu comunică exact informațiile, iar noi nu putem transmite oamenilor cum vor proceda pentru a-i ajuta pe ei, dar și pe noi”, a concluzionat investitorul.
Nu în ultimul rând, hotelurile din București, aparținând omului de afaceri au un grad de ocupare de 3-4%. În ceea ce privește angajații din unitățile hoteliere, Murad a hotărât următoarele:
- O treime din angajați se află la locul de muncă.
- O treime din angajați se află, în rezervă, la domiciliu.
- O treime din angajați se află acasă, fiindu-le plătit jumătate din salariu.
Mohammad Murad a venit în România la vârsta de 17 ani, cu gândul să studieze medicina. A început la Iași, după care s-a mutat la București. A intrat în mediul de afaceri în 1991, începând în domeniul alimentar, iar în 1992 a deschis primul magazin SpringTime. După anii 2000, cele mai multe investiții făcute de Mohammad Murad au fost orientate nu doar către industria hotelieră, ci și către zona imobiliară.
Citeste si:
În 2002, Murad a înființat compania Triumf Construct, după ce înainte cu doi ani demarase deja construcția de locuințe din zona Șisești, în nordul Capitalei. În perioada 2002-2003, a făcut și primele apartamente turistice de pe malul Mării Negre, situate în complexul Coral Beach din zona Năvodari–Mamaia Nord. În 2005 și-a direcționat afacerile din industria hotelieră și către București, unde a inaugurat Phoenicia Grand Hotel, din apropierea aeroportului Băneasa, în nordul Capitalei, urmat, în 2009, de Phoenicia Aparthotel, în zona rezidențială Băneasa.
Sursa foto: Shutterstock
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: