În timp ce efectele pandemiei continuă să limiteze turismul în Europa și în restul lumii, europenii continuă să spere la vacanțe în interiorul și în afara țărilor de proveniență. Conform ultimului studiu realizat de LuggageHero alături de All4Travel, mai mult de trei sferturi dintre respondenții din Europa încă speră la măcar o călătorie în afara țării până la finalul acestui an. Nici românii nu fac notă discordantă, 61% dintre ei afirmând că vacanțele în străinătate nu vor fi înlocuite de concediile petrecute în țară.

Destinații de vacanță

După relaxarea celor mai multe dintre restricțiile de călătorie, 37% dintre respondenții europeni au avut cel puțin o mini-vacanță în interiorul țării din care provin, iar alți 17% au călătorit deja în afara țării. Românii au fost mult mai dornici de escapade, 59% dintre ei menționând că deja au călătorit în interiorul țării, după ridicarea restricțiilor.

Am adoptat schimbări pentru a oferi servicii turistice fără contact personal. Rezervările sunt efectuate pe site sau în aplicație, iar clienții aplică sigiliile de siguranță în timpul procesului de stocare. Ca întotdeauna, anulările rezervărilor sunt gratuite în totalitate. În plus, extindem rețeaua de locații partenere în cele 26 de orașe europene în care suntem prezenți, având mai mult de 40 de locații doar în Paris, de exemplu.

Jannik Lawaetz, CEO și co-fondator al LuggageHero

Mai mult de trei sferturi dintre respondenții europeni (77%) au spus că încă își doresc să călătorească într-o altă țară în timpul acestui an. Dintre ei, 69% vor să viziteze cel puțin un oraș, iar 31% se vor limita doar la destinații în mijlocul naturii.

Comparând intențiile de călătorie în viitorul apropiat cu cele pentru restul anului, 30% dintre ei afirmă că nu vor călători în străinătate în lunile de vară datorită riscului de infectare cu noul coronavirus. Alți 17% spun că oricum nu își propuseseră să călătorească în afara țării în lunile de vară, independent de pandemie. Aproape două treimi dintre participanții europeni sunt mai optimiști privind posibilitatea de a călători în străinătate în timpul lunilor de toamnă.

Condițiile de zbor

În legătură cu modul în care companiile aeriene ajută în protejarea pasagerilor privind infectarea cu COVID-19, doar aproximativ o treime dintre participanții europeni (38%) au spus că au încredere să călătorească cu avionul.

Alți 24% afirmă că nu au de ales, deci vor zbura chiar dacă nu sunt total încrezători în măsurile luate de companiile aeriene. Aproximativ un sfert dintre respondenții europeni (23%) plănuiesc să călătorească folosind mașina personală, pentru mai multă siguranță în timpul pandemiei.

Preferințe privind cazarea

Doar 39% dintre europenii care vor avea nevoie de cazare în 2020 afirmă că preferă camerele de hotel în defavoarea închirierilor pe termen scurt (AirBnB, Booking, etc.), pentru măsurile de igienă specifice perioadei de pandemie.

Ceilalți 61% au încredere în măsurile pe care le iau administratorii locuințelor închiriate pe termen scurt pentru a asigura igiena necesară în această perioadă.

Pâine și sare

Fiecare țară a avut o strategie proprie pentru a face față acestei situații nemaiîntâlnite, dar unele au avut mai mult succes decât altele, la fel cum și unii cetățeni au fost mai responsabili în respectarea recomandărilor decât alții. La nivel european, doar 39% dintre participanți se consideră mai puțin bineveniți în alte țări în această perioadă datorită felului în care țara a acționat în combaterea răspândirii infecțiilor.

Britanicii sunt mai aproape de media la nivel mondial (56%) a celor care cred că nu vor fi întâmpinați cu același entuziasm ca în anii trecuți. Românii sunt mai optimiști privind percepția străinilor, deși în ultimele săptămâni lucrurile nu evoluează în direcția bună: 42% cred că gazdele din alte țări ar putea fi mai reticente în primirea lor decât în alți ani.

De cealaltă parte a lumii, cu numerele din statistici crescând în Statele Unite ale Americii și o recomandare din partea Uniunii Europene privind amânarea turismului americanilor în Europa, nu este o surpriză faptul că 84% dintre participanții la sondaj din US simt că nu vor fi primiți cu brațele deschise atunci când călătoresc în alte țări. Cei mai mulți cred că gazdele sunt îngrijorate în legătură cu expunerea la virus.

Reduceri de buget

Europenii continuă să reducă din bugetele de vacanță. În luna martie, europenii au fost întrebați dacă se așteaptă să aibă același buget pentru vacanțele din acest an iar 46% dintre ei au confirmat acest lucru. În aprilie și iulie, aceste numere au scăzut la 36%, respectiv 37%.

În cazul celor care vor reduce bugetul de călătorii, procentul diminuării sumelor disponibile a crescut, aproximativ o treime afirmând că vor cheltui cu minimum 40% mai puțin decât planificaseră înaintea pandemiei.

Studiul a fost realizat pe date colectate prin formulare online completate între 5 iulie - 12 iulie.

LuggageHero este una dintre rețelele globale de stocare a bagajelor, prin parteneriate cu afaceri locale precum cafenele, magazine sau hoteluri. A stocat deja bagaje pentru mai mult de 2 milioane de ore în cele peste 1.000 de locații partenere în Europa și America de Nord. A fost recomandat de publicații importante, precum New York Times, Lonely Planet, The Washington Post sau CNBC.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri