Decizia ca terasele să fie închise la ora 23:00 a dus la o diminuare bruscă a numărului rezervărilor făcute de tineri pentru stațiunile de la mare, în timp ce în cazul familiilor cu copii, care se simt mai în siguranță prin prisma noilor măsuri, numărul rezervărilor a crescut în ultima săptămână, potrivit datelor centralizate de Litoralulromanesc.ro, touroperator român.

La doar o săptămână de la decizia ca terasele să fie închise la ora 23:00, efectele pe litoral se văd deja. Vânzările restaurantelor, afectate oricum de distanțarea socială (mese mai puține pe terase) și de faptul că interioarele sunt încă închise, au scăzut și mai mult de la începutul lunii august, cu 40% în medie, reiese din discuțiile purtate cu operatorii din domeniu.

Pe de altă parte, din datele centralizate de Litoralulromanesc.ro, numărul rezervărilor făcute de tineri cu vârste de până la 22-24 de ani, care veneau la mare în special pentru distracție, a scăzut și el.

"Este vorba despre tineri care veneau pe tot litoralul, dar în special în Mamaia și Vama Veche, și care ajungeau pe plajă doar ca să se odihnească după petrecerile de seară", a declarat Ionuț Nedea, directorul general al Litoralulromanesc.ro.

Mai multe familii pe litoral

Reversul medaliei: închiderea teraselor la ora 23:00 le-a dat încredere turiștilor familiști cu copii că se respectă măsurile de distanțare pe litoral, iar numărul rezervărilor făcute de aceștia a crescut în ultima săptămână. În acest sezon s-a propagat, în mod fals, ideea că pe litoral se fac petreceri și că nu se respectă legea, iar în media au fost prezentate cazuri de turiști din Vama Veche sau Costinești, tineri, care nu respectau regulile, se adunau în fața barurilor și dansau până dimineața, în grupuri foarte mari.

Citește și: FOTO REPORTAJ | Cel mai AGLOMERAT weekend la mare, în vreme de pandemie

"Eu, personal, cred că măsura de închidere a teraselor la ora 23:00 nu e una bună și potrivită, pentru că e ca și cum i-ai face tratament pentru cancer unui bolnav de pojar. Iei măsuri prea drastice pentru o problemă care se putea rezolva punctual. În acest moment e afectată o industrie întreagă pentru că, din cauza faptului că terasele se închid la ora 23:00, proprietarii nu pot introduce 2-3 serii de clienți pe seară. Autoritățile știau unde erau locurile în care se adunau tinerii și, mai degrabă, ar fi putut interzice accesul punctual în respectivele spații după ora 23:00, nu pe terasele unde se servește mâncarea”, a mai spus Ionuț Nedea.

Pentru deținătorii de terase, scăderea numărului de clienți este estimată, în medie, la 40% după aplicarea măsurii de închidere la ora 23:00, pentru că, în majoritatea cazurilor, consumul se temperează începând cu ora 22:00.

"Pe litoral, în general, se face plajă până la ora 19:00, apoi oamenii se duc în cameră și se pregătesc, ies la plimbare până la ora 21:00 și abia după aceea iau cina. Ceea ce înseamnă că până la ora 23:00 nu mai rămâne timp pentru încă o serie de clienți la terasă", a adăugat Ionuț Nedea.

Litoralulromanesc.ro, deținut de compania Creative Eye SRL din Constanța, cu capital integral privat românesc, este unul dintre cei mai mari retaileri de vacanțe în stațiunile autohone de la Marea Neagră, atât ca număr de turiști, cât și ca vânzări. Litoralulromanesc.ro a înregistrat anul trecut un volum de vânzări de 30 milioane de euro (la Ministerul Finanțelor este raportat doar comisionul – 18,8 milioane lei, așa cum se întâmplă în cazul multor agenții de turism), iar prin intermediul agenției au ajuns anul trecut în stațiunile românești de la Marea Neagră peste 200.000 de turiști. Portalul promovează peste 500 de structuri de cazare în 13 stațiuni de pe litoralul românesc, de la unități de o stea până la cele de cinci stele.

Sursa foto: Agerpres FOTO

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri