În perioada aprilie 2020 - martie 2021, numărul înnoptărilor turiştilor străini în structurile de primire turistică din Uniunea Europeană a scăzut cu 79% comparativ cu precedentele 12 luni, în condiţiile în care toate statele membre UE au înregistrat scăderi, în frunte cu Spania (minus 90%) şi România (minus 89%), arată datele publicate vineri de Eurostat.

Când vine vorba de înnoptările rezidenţilor, acestea au scăzut cu 45% în UE în perioada aprilie 2020 - martie 2021, comparativ cu precedentele 12 luni, o scădere comparabilă fiind înregistrată şi în România. După acest indicator cele mai mari scăderi au fost înregistrate în Spania şi Grecia, aproape 60% în ambele state unde turismul are o pondere importantă în economie, a scris Agerpres, citând Eurostat.

În rândul statelor UE, doar rezidenţii din Slovenia (25%) şi Malta (20%) au petrecut mai multe nopţi în structurile de primire turistică din propriile lor ţări în perioada aprilie 2020 -martie 2021, comparativ cu precedentele 12 luni. Cu toate acestea, având în vedere importanţa relativ mică a turismului intern în aceste ţări, aceste creşteri nu au putut compensa pentru scăderea numărului de turişti străini.

În total, numărul de nopţi petrecute în structurile de primire turistică din Uniunea Europeană a scăzut cu 61% în perioada aprilie 2020 - martie 2021, până la 1,1 miliarde înnoptări, comparativ cu 2,8 miliarde înnoptări în perioada aprilie 2019 - martie 2020.

Sursa foto: Shutterstock
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri