24 Iunie 2022

Patronate: Voucherele de vacanță, cel mai important motor de promovare a destinațiilor turistice din România



Voucherele de vacanţă reprezintă cel mai important motor de promovare a destinaţiilor turistice din România, deşi indirect, a afirmat Corina Martin, Secretar General Federaţia Patronatelor din Industria Ospitalităţii din România (FPIOR), transmite Agerpres.

Conform sursei citate, la data de 30 iunie se încheie perioada până la care voucherele de vacanţă emise în anii precedenţi mai pot fi utilizate pentru rezervări direct la locaţiile de cazare sau pot fi aduse la agenţiile de turism, pentru achiziţia de vacanţe sau pachete de servicii turistice ce se vor putea apoi derula în orice altă perioada ulterioară.

"În perioada ianuarie - mai 2022 au fost emise 19.768.895 de vouchere de vacanţă, în valoare de 943,831 milioane de lei, echivalentul a 190 de milioane de euro. Estimativ, pentru tot anul 2022 vor fi emise vouchere în valoare de 350 de milioane de euro", se menţionează în comunicat.

Atât instituţiile şi companiile de stat, cât şi firmele private pot acorda aceste vouchere angajaţilor, pentru emitere anuală timp de 5 ani, pentru perioada 2022-2026.

Angajaţilor din mediul privat li se pot acorda legal vouchere în valoare de până la 6 salarii minime, spre deosebire de stat, unde voucherele de vacanţă sunt limitate la suma de 1.450 lei de persoană, pe an.

"Data de 30 iunie 2022 reprezintă un termen final până la care mai pot circula tichetele de vacanţă emise în anii anteriori. Le recomandăm românilor să se adreseze agenţiilor de turism licenţiate, unde au posibilitatea să achiziţioneze pachete turistice complete, pentru orice perioadă din acest an sau din anii.", a declarat Corina Martin, secretar general FPIOR.

Reprezentanţii FPIOR reamintesc că voucherele de vacanţă pot fi utilizate exclusiv pentru vacanţe în România şi au determinat, de-a lungul timpului: reducerea evaziunii fiscale în turism, dublarea numărului de unităţi de cazare clasificate în ultimii 10 ani, refacerea forţei de muncă, reducerea consumului de medicamente, reducerea concediilor medicale şi relansarea turismului intern, ceea ce a contribuit direct şi la creşterea calităţii serviciilor în turismul de incoming.



Citeste si