7 Iulie 2022

Criza din aviație continuă: Peste 10.000 de zboruri anulate de una dintre marile companii aeriene



Compania aeriană British Airways (BA) va elimina încă 10.300 de zboruri pe distanțe scurte care urmau să fie operate între luna august și sfârșitul lunii octombrie. Acest ultim anunț duce la un număr total de aproximativ 30.000 de zboruri anulate de companie între aprilie și octombrie anul acesta. Anulările vizează aeroporturile Heathrow, Gatwick și City din Londra, notează BBC.

Industria aeriană s-a confruntat cu lipsa de personal, în condițiile în care cererea de călătorii cu avionul și-a revenit după ridicarea restricțiilor impuse din cauza pandemiei.

Aceste anulări de zboruri au loc înainte de termenul limită de vineri, anunțat luna trecută de Departamentul pentru Transporturi (DfT), pentru o amnistie care să ofere companiilor aeriene o perioadă scurtă de timp pentru a returna, fără a se confrunta cu sancțiunile obișnuite, orice spații aeroportuare din sezonul de vară pe care nu sunt sigure că le vor putea opera.

Citiți și: Ce drepturi ai ca pasager dacă ți se anulează zborul, în Europa.

Spațiile aeroportuare oferă companiilor aeriene autorizația de a decola sau de a ateriza la o anumită oră și într-o anumită zi. În mod normal, transportatorii riscă să piardă spațiile și să afecteze activitatea dacă își anulează zborurile.

British Airways nu este singura companie aeriană care a fost nevoită să anuleze zboruri în perioada aglomerată de vară, pe fondul perturbărilor din întreaga industrie. O însoțitoare de bord a companiei Lufthansa a declarat pentru Business Insider că este o situație generală de criză în ce privește situația actuală a zborurilor.

„Rezultatul: întârzieri, anulări, o mulțime de pasageri furioși, iar problemele lor continuă și după ce s-au îmbarcat. Din cauza crizei de personal, sunt probleme nu doar la check-in și la controalele de securitate, dar și cu serviciile de la bord. Uneori nu e destulă mâncare sau nu e deloc mâncare. În cursul unui zbor recent, pasagerii au venit să ne întrebe dacă a mai rămas ceva de mâncare”, a declarat însoțitoarea de zbord, sub protecția anonimatului.

Această situație, consideră ea, a fost cauzată doar de decizii proaste luate la vârful companiei aeriene.

Citiți și: Stewardesă Lufthansa: Compania e în pragul colapsului, vin pasagerii să ne întrebe dacă mai avem ceva de mâncare.



Citeste si