Februarie este o lună în care celebrăm dragostea: Sf. Valentin se apropie, iar Dragobetele, sărbătoarea tradițională, are loc în aceeași lună, astfel că este o perioadă în care românii caută să petreacă o vacanță romantică în străinătate. Este o perioadă bună pentru călătorii în extrasezon, în majoritatea destinațiilor europene, dar potrivită și pentru cei care caută țări mai calde.

Comparativ cu aceeași perioadă din 2022, numărul de rezervări făcute de români pe platformă a crescut cu peste 88% anul acesta. Majoritatea călătorilor români au ales destinații mai aproape de casă, însă 1 din 4 români care și-au rezervat biletele prin Kiwi.com au ales oferte last minute, cumpărând biletele cu maximum 3 zile înainte de data plecării, arată datele de la Kiwi.com, companie de travel tech.

Călătoriile pe distanțe scurte, în luna iubirii

44% dintre turiștii români au ales călătorii pe distanțe scurte în luna februarie, cele mai populare țări fiind Italia, Germania, Austria, Turcia și Grecia. Cele mai rezervate orașe pe Kiwi.com sunt Milano, Roma, Veneția, Viena și Istanbul. Prețul mediu al biletelor de avion pentru călătorii pe distanțe scurte este de 62 de euro.

Aproape o treime - 62% - dintre românii care și-au cumpărat bilete dus-întors vor sta maximum 3 zile la destinație, 23% vor petrece între 4 și 6 zile acolo, iar 13% vor sta în vacanță între una și două săptămâni.

Peste jumătate dintre români (53%) și-au plănuit călătorii pe distanțe medii pentru a-și celebra dragostea luna aceasta, iar prețurile biletelor sunt doar puțin mai mari ca cele pentru destinații mai apropiate, cu o medie de 79 de euro.

Țările cele mai vizitate de români sunt Regatul Unit, Spania, Franța, Belgia și Irlanda, în timp ce orașele cele mai populare sunt Londra, Bruxelles, Paris, Barcelona și Dublin. City-break-urile rămân favoritele: 40% dintre călătorii români vor petrece până la 3 zile la destinație, 29% între 4 și 6 zile, iar alți 23% vor petrece între una și două săptămâni în vacanță.

Deși numai 3% dintre români au ales destinații aflate la mare distanță în acest sezon, aceștia par să aștepte trecerea iernii petrecând mai mult timp în vacanță: 47% dintre cei care și-au rezervat bilete dus-întors vor sta între una și două săptămâni la destinație, 24% vor petrece între 2 și 3 săptămâni în vacanță, în vreme ce 18% plănuiesc să stea între 3 săptămâni și 2 luni la destinație.

Citește și: 7 destinații romantice pentru Valentine’s Day și Dragobete. Locuri de vis pentru ziua îndrăgostiților

În ce țări călduroase fug românii, în luna februarie

Cele mai populare țări printre cei care au ales vacanțe în locuri îndepărtate sunt Spania, Thailanda, India, Statele Unite ale Americii și Sri Lanka, iar cele mai multe rezervări pentru orașe aflate în climate calde sunt pentru Tenerife, Colombo, Bangkok, Kathmandu și Las Palmas.

Prețul mediu al biletelor pentru aceste destinații este 397 de euro.

Românii par să prefere climatele mai calde pentru a-și celebra dragostea anul acesta, iar fiindcă luna februarie este considerată extra-sezon în majoritatea țărilor europene, prețul mediu al biletelor de avion este mai mic: de exemplu, în anul 2022, românii au plătit, în medie, 116 euro pentru biletele de avion.

În plus, interesul în creștere pentru îmbinarea muncii și a călătoritului, în timp ce tele-munca devine o opțiune pentru tot mai mulți români, face ca o vacanță într-un climat tropical sau sub-tropical până la trecerea iernii să fie un plan bine gândit.

Sursa foto: Pexels

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri