România este prezentă și în acest an pe harta mondială Blue Flag. Eticheta a fost acordată următoarelor 6 plaje: Vega Vintage, din stațiunea Mamaia, Marina Regia și Phoenicia, din Năvodari, Citadel și Azur, aflate în Eforie, precum și Phoenicia Blue View, care își așteaptă turiștii în Olimp.

O noutate, față de sezonul trecut, este că plaja Axxis Nova din Năvodari se află în faza pilot a programului, perioadă în care trebuie să se pregătească pentru îndeplinirea celor 33 de criterii imperative și generale ale programului. Acestea fac referire la educaţia ecologică, informarea privind mediul, calitatea apei de îmbăiere, managementul mediului și siguranţa şi serviciile oferite. Doar în această manieră va putea candida și obține eticheta Blue Flag, în 2024.

Amintind și de Grecia, una dintre destinațiile preferate de români pentru vacanța de vară, țara deține 600 de plaje cu eticheta de calitate, aflându-se pe locul al doilea la această categorie. Halkidiki este regiunea din Grecia care are cele mai multe plaje ”Blue Flag”, mai exact 94 la număr, iar alte 18 sunt în Attica, scrie Keep Talking Greece.

Programul „Blue Flag” sau, așa cum mai este cunoscut în România, „Steagul Albastru”, a fost iniţiat în anul 1987, Anul European al Mediului, de către Fundaţia de Educaţie pentru Mediu (FEE), cu scopul de a premia plajele, porturile de agrement pentru calitatea lor, precum și de a impulsiona autorităţile publice locale şi sectorul privat în a lua măsuri pentru îmbunătăţirea zonei de coastă.

„Blue Flag” se numără printre cele mai recunoscute etichete ecologice voluntare din lume, acordate plajelor, porturilor turistice și navelor de agrement turistic. Instituția noastră, împreună cu Centrul Carpato-Danubian de Geoecologie – CCDG, membru cu drepturi depline al FEE, a început demersurile pentru implementarea programului în luna iunie a anului 2004.

Printre avantajele programului se numără:

  • deţinerea unui simbol ecologic (etichetă ecologică), vizibil şi recunoscut la nivel internaţional;
  • posibilitatea utilizării acestui simbol pentru promovare la nivel local, naţional şi internaţional a plajei;
  • atragerea turiștilor străini care caută cu predilectie aceste plaje, „Blue Flag” bucurându-se de o largă recunoaştere internaţională.

Pentru a primi distincţia este necesară îndeplinirea unui număr de 33 de criterii pentru plaje şi 38 de criterii pentru porturile de agrement. Candidaturile transmise de către autoritățile responsabile (municipiu, hotel privat sau operatori privați) sunt verificate atât în teren, cât și de către un juriu național și unul internalional.

Eticheta poate fi obținută pentru un singur sezon, păstrarea acesteia fiind condiționată de o nouă candidatură.

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri