De la călătorii solo la experiențe locale și călătorii care îmbină plăcerea cu afacerile: top 7 tendințe în turism în vara lui 2024

Sursǎ foto: Shutterstock

De la călătorii solo la experiențe locale și călătorii care îmbină plăcerea cu afacerile: top 7 tendințe în turism în vara lui 2024

Cuprins Articol:

Este vară și oamenii călătoresc cât de mult pot pentru a-și reface bateriile descărcate în restul anului. În același timp însă, tendințele de călătorie sunt mereu în schimbare, motiv pentru care turiștii este bine să țină cont de cele mai noi schimbări în domeniu.

1. Tot mai mulți oameni călătoresc singuri

Conform unui studiu al American Express, 69% dintre turiști plănuiesc călătorii de unii singuri vara aceasta. De asemenea, studiul arată faptul că 76% dintre membrii generației Z și ai milenialilor sunt de asemenea dispuși să călătorească singuri, informează tourism-review.com.

Totodată, datele furnizate de American Express mai spun că cei care călătoresc singuri sunt activi pe social media, împărtășind imagini din experiențele lor, în vreme ce căutările Google privind călătoriile solo au crescut cu 223% în ultimii 10 ani.

2. Turiștii doresc mai multe experiențe locale

Sursa citată spune de asemenea faptul că vacanțele care au în centru simpla vizitare de obiective turistice au tot mai puțină căutare. Astfel, oamenii nu mai doresc experiențe de călătorie convenționale și plictisitoare, ci mai degrabă vacanțe care le oferă oportunități pe care nu le pot avea decât o dată în viață.

3. Adopția tehnologiilor legate de turism accelerează

Un studiu McKinsey arată faptul că companiile din turism progresează în ceea ce privește tehnologia care le ajută să mențină interacțiunea cu consumatorii, atât hotelurile, companiile aeriene cât și site-urile de rezervări bazându-se tot mai mult pe chatboți în acest sens.

Astfel, călătorii pot comunica cu aceste companii în fiecare moment al organizării călătoriei lor, iar mulțumită inteligenței artificiale generative, spune publicația citată, clienții rareori vor simți că stau de vorbă cu un robot.

4. Îmbinare între călătoriile de afaceri și cele de plăcere

Conceptul de bleisure (business and leisure), practic călătorii care îmbină atât plăcerea cât și afacerile, capătă tot mai multă tracțiune, ultimele statistici arătând faptul că sunt, de exemplu, în jur de 17 milioane de nomazi digitali în SUA.

De asemenea un alt concept alternativ la bleisure, "workation", practic o îmbinare între work (muncă) și vacation (vacanță), începe să fie la tot mai mare căutare, cu peste 50% dintre călători spunând, conform tourism-review.com, că și-ar extinde călătoriile de afaceri pentru a se putea bucura și de timp personal.

5. Preocuparea pentru sustenabilitate

Sursa citată mai spune și faptul că ultimele statistici disponibile arată faptul că mai mult de jumătate dintre turiștii americani sunt preocupați de sustenabilitate.

Conform unui studiu făcut de compania de consultanță Simon Kucher, de altfel, clienții cu venituri ridicate sunt dispuși să plătească cu până la 40% pentru vacanțe care să pună în centru sustenabilitatea.

6. Călătorii tineri caută destinațiile exotice

Tot conform unui studiu McKinsey, membrii generației Z și milenialii sunt în egală măsură dispuși să rezerve atât călătorii internaționale cât și domestice, în vreme ce boomers și generația X sunt de două ori mai dispuși să călătorească domestic decât internațional.

Todoată, mai spune sursa citată, persoanele tinere caută mai degrabă distracția și expriențele noi, în vreme ce persoanele mai în vârstă prioritizează timpul de calitate petrecut cu familia.

7. Adopția inteligenței artificiale, în creștere

Sursa citată mai spune de asemenea faptul că inteligența artificială este printre tendințele cele mai importante în ultima perioadă, iar platforme precum ChatGPT ar putea începe să aibă un impact asupra industriei de turism în timp real.

Mai mulți antreprenori din domeniul turismului citați de tourism-review.com au arătat de altfel că printre aspectele unde inteligența artificială poate face diferența se numără personalizarea itinerariilor, crearea de sugestii de călătorie individualizate, procesarea cerințelor clienților, dar și predicțiile privind viitoarele cerințe pentru anumite destinații.

Personalizate pentru tine