25 Aprilie 2008

Tinu Sebesanu: Hotelurile de trei stele sunt cea mai buna investitie in acest moment



Piata hoteliera din Romania are nevoie de dezvoltare, diversificare si rebranding , cele mai vizate segmente fiind cel al hotelurilor de trei stele si al hotelurilor concept de tip “boutique hotels”, au precizat consultantii din domeniul hotelier.

“In opinia noastra, hotelurile de trei stele sunt cea mai buna investitie in acest moment. In acest an nu ne asteptam la tranzactii spectaculoase, in al treilea trimestru apreciam ca vor exista tranzactii cu unitati hoteliere de pe litoral si in orasele mari din tara”, a declarat Tinu Sebesanu (foto), CEO Trend Hospitality, companie de consultanta si management hotelier.

Acesta a mai precizat ca investitiile straine directe in Romania vor fi in scadere in 2008, ca urmare a crizei creditelor de pe piata europeana, care a adus un minus de 7% pe investitii. “Nu avem ce vinde pe moment, trebuie sa dezvoltam mai mult”, a mai spus Sebesanu.

Piata hoteliera se indreapta in acest moment la peste 8.000 de camere, fiind asteptate, pentru 2012, nu mai putin de 12.000 de camere, majoritatea in segmentul mid-market, cel al hotelurilor de 3-4 stele. Hotelurile de trei stele numara in prezent 46% din piata, conform studiilor Trend Hospitality.

“Exista o carenta a hotelurilor mid-market, de 3-4 stele. Totul depinde insa de locatie. Nu este exclus nici ca marile lanturi internationale de lux sa isi faca prezenta in urmatorii ani in Romania”, au declarat reprezentantii Horwath HTL, companie de consultanta in industria HoReCa pe zona Central Est-Europeana si Rusia.

In 2008, vor fi livrate aproximativ 10.000 de camere in total, din care 2.500 vor apartine hotelurilor de 4-5 stele, principala clientela fiind segmentul business. “Inca suntem dependenti de turismul de afaceri, nu avem produse turistice bine definite”, completeaza Paul Marasoiu, presedinte Peacock Hotels.

Capacitatea totala de cazare, spune Marasoiu, tinde in acest an la 2% din populatia Romaniei, fiind inca insuficienta, o solutie putand-o reprezenta abordarea segmentului de hoteluri de 2 stele, low-budget. In 2007, 6,9 milioane de turisti au vizitat Romania, aproximativ un milion inregistrandu-se in Bucuresti.

In prezent, piata hoteliera numara peste 1.100 de hoteluri, din care 42% sezoniere (litorale) si 20% amplasate in zone termale. Peste 50% din aceste unitati necesita modernizari, gradul de ocupare national fiind relativ scazut, de 36%. Aproximativ 140.000 de angajati lucreaza in domeniul ospitalier, iar salariile sunt printre cele mai mici din industrie.



Citeste si