13 Noiembrie 2008

De ce s-a amanat realizarea studiului de fezabilitate pentru Aeroportul din sudul Capitalei



Realizarea studiului de fezabilitate pentru Aeroportul din sudul Capitalei a fost amanata pentru anul viitor, deoarece Ministerul Transporturilor nu dispune de fonduri, a declarat directorul aeroporturi si trafic aerian in minister, Daniel Achim.

"Actualele aeroporturi vor atinge limite de capacitate si punerea in aplicare a unor strategii de marketing este mai putin posibila. Pentru construirea unui nou aeroport de mari dimensiuni care sa preia traficul de pe aeroportul din nord este necesara o initiativa privata", a declarat directorul aeroporturi si trafic aerian in Ministerul Transporturilor, Daniel Achim.

Potrivit acestuia noul aeroport din sudul Bucurestiului va dispune de hangare, birouri, un cargo modern, iar pentru construirea pistelor va fi necesara o etapizare, respectiv se va ajunge de la doua piste la sase in faza finala. Totodata, noul aeroport din sudul capitalei nu se va realiza niciodata cu bani de la Guvern, ci numai printr-o investitie privata, a subliniat Achim.

De asemenea, se estimeaza ca in 20 de ani capacitatea noului aeroport sa ajunga la 60-100 de milioane de pasageri/an fiind transportate si peste doua milioane de tone de marfa/an.

Ministrul transporturilor Ludovic Orban a declarat in august pentru NewsIn ca noul aeroport din sudul Capitalei este o afacere profitabila, mai ales printr- un parteneriat public privat, iar lucrarile ar putea incepe in 2009, guvernul aproband construirea unui nou aeroport in zona municipiului Bucuresti.

"Ministerul Transporturile are un set de criterii prin care se analizeaza multe locatii in functie de sol, apa etc.Mai mult trebuie sa se tina cont de circulatia maselor de aer, conditiile meteo, legatura cu alte tipuri de transport rutier si feroviar. Locatia noului aeroport din sudul capitalei sa nu afecteze mediul comunitatii urbane si este necesara existenta unor terenuri compacte prin care exproprierile sa se desfasoare cu usurinta" preciza la acea data Ludovic Orban.

Dupa finalizarea studiului de fezabilitate si a indicatorilor tehnico-economici in aproximativ sase luni vor fi stabilite exact locatia, suprafata si constructorul. Lucrarile la noul aeroport ar putea fi finantate din fonduri alocate de la bugetul de stat sau printr-un parteneriat public privat.

Aeroportul din sudul Capitalei ar putea fi construit spre Adunatii Copaceni, la aproximativ doi kilometri de centura localitatii, a declarat, la inceputul lunii iunie, ministrul Transporturilor, Ludovic Orban.

"Cel mai probabil, aeroportul va fi construit spre Adunatii Copaceni, la aproximativ doi kilometri de centura, cum se vine dinspre Bucuresti, pe partea dreapta", a precizat ministrul. Potrivit, acestuia, constructia aeroportului in sudul Bucurestiului se va finaliza in maxim doi ani.



Citeste si