Conform presedintelui Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT), principala sursa care va determina scaderi de preturi va fi reprezentata de ieftinirea tarifelor hotelurilor, care ar putea scadea cu pana la 10%.
Directorul de marketing al J'Info Tours, Cristina Irimia a spus la randul sau ca "una dintre strategiile de marketing la care vor fi constransi hotelierii in vreme de criza consta in reducerea semnificativa a tarifelor. Varinta care va fi preferata celei de a sta cu hotelurile goale. In aceste conditii, reducerea tarifelor la hoteluri se va reflecta imediat in costul pachetului turistic".
Pe de alta parte, "din partea operatorilor de transport nu ne putem astepta la modificari importante de preturi. Operatorii aerineni nu vor putea ieftini tarifele decat cu maxim cinci procente, asta din cauza costurilor de operare mari", a afirmat directorul executiv al Millennium Tour, agentie specializata in vanzarea biletelor de avion, Dragos Penca.
De asemenea, unele agentii de turism au luat in calcul o reducere a preturilor sejururilor prin micsorarea procentului comisioanelor percepute de ei. "Preturile pachetelor turistice sunt dictate de piata. Daca vom considera necesar, nu excludem o reducere a comisionului", a declarat pentru NewsIn directorul Eximtur, Radu Morariu.
"O reducere exagerata a preturilor in turism nu va avea loc, mai ales ca cel putin pana in momentul de fata nu am observat ieftiniri ale hotelurilor decat in Turcia. Daca o va cere insa piata, vom trece si la reduceri de comision", a afirmat proprietarul Prestige Tours, Mircea Vladu.
Totodata, directorul executiv al Perfect Tour a adaugat ca unele agentii ar putea trece la implementarea unor noi pachete turistice, precum ofertele de sejururi "platesti cinci nopti si beneficieza de sase".
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: