9 Ianuarie 2009

Pachetele turistice pentru sarbatori: Vanzari cu 30% mai mici pe extern si 10% pe intern

Vanzarile pachetelor turistice destinate sarbatorilor de iarna au fost mai mici fata de aceesi perioada a anului 2007 cu 30% pe extern si cu 10% pe intern, a declarat consultantul Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT), Traian Badulescu.

Potrivit acestuia, principalul motiv pentru care tour operatorii romani au inregistrat scaderi ale nivelului de vanzari este criza financiara, care s-a extins si asupra sectorului de profil. "Odata cu patrunderea crizei economice in tara, romanii au devenit mai circumspecti cu sumele cheltuite pe vacantele lor", spun reprezentantii ANAT.

Tour operatorii au precizat ca turismul intern a avut mai putin de suferit datorita fluxului mare de vizitatori din Valea Prahovei si zona Moeciu - Bran, in perioada mentionata, conform NewsIn.

Conform reprezentantilor asociatiei de profil, criza financiara ar putea afecta turismul autohton pe o perioada de circa doi ani, segmentul de business fiind cel mai atins in acest sens, a spus presedintele ANAT pe regiunea sud, Adrian Voican.

"Criza financiara se va refleca in turism mai tarziu, din cauza trendului extrem de mare de crestere a sectorului de pana acum", precizat Voican.

Reprezentantul ANAT a mai spus ca, in ceea ce priveste turismul intern, aceasta va fi destul de putin afectat de criza de financiara, care nu s-a manifestat puternic in Romania, insa referitor la turismul extern, reprezentantul ANAT a spus ca romanii se vor orienta catre vacante mai scurte si mai ieftine "in mare parte din cauza ca operatorii aerieni vor fi la randul lor afectati de criza, lucru ce s-ar putea refleca in preturi".

In ciuda diminuarii numarului de turisti in perioada Sarbatorilor, piata turismului ar putea creste anul acesta cu pana la 10 %, sau in cel mai rau caz va stagna, ceea ce reprezinta totusi o evolutie pozitiva fata de tendintele pietei de profil din vestul Europei, in contextul crizei financiare, a mentionat Traian Badulescu.

"Turismul din Romania este in crestere si nu reprezinta inca o piata matura, ca in celelalte state comunitare. Tocmai din acest motiv, in 2009, turismul va creste in continuare, chiar daca la ritm mai redus fata de anii anteriori. Nu este exclusa nici o stagnare a pietei, insa in tarile din vestul Europei, dat fiind faptul ca piata de profil a ajuns deja la maturitate, se inregistreaza deja scaderi importante ale pietei", a precizat reprezentantul ANAT.



Citeste si