23 Iunie 2009

Sky Europe a intrat in faliment. Urmeaza restructurarea



Operatorul low-cost Sky Europe a cerut intrarea sub protectia legilor falimentului pentru a putea demara un program de reorganizare si restructurare, a anuntat compania.
Cotata la bursa din Viena, compania slovaca a declarat ca o instanta din Bratislava i-a oferit protectia fata de creditori, in timp ce managementul companiei va implementa planurile de restructurare a activitatii pentru atragerea eventualilor investitori.

“Sky Europe a luat aceasta decizie voluntar, deoarece ne va permite sa castigam timpul necesar pentru o restructurare completa a bazelor, liniilor si retelelor noastre, precum si a datoriilor. In acest fel, compania va deveni mai atractiva pentru eventualii cumparatori”, a declarat purtatorul de cuvant al companiei, Tomas Kika (foto).

Masura, care este acompaniata de o suspendare a cotatiei de la bursa, nu afecteaza cu nimic planurile de zbor, angajatii si plata furnizorilor pentru serviciile oferite in timpul restructurarii sub faliment, a subliniat SkyEurope.

"Este o masura buna pentru SkyEurope, pentru ca ne permite sa ne continuam activitatile in faza de reorganizare", a declarat presedintele grupului, Jason Bitter.

Infiintata in 2001, SkyEurope nu a inregistrat niciodata profit si a acumulat datorii de peste 100 milioane euro. Societatea a anuntat o pierdere neta de 31,9 milioane euro in primul semestru, la finele lunii martie.

Compania, care deserveste 41 orase in 19 tari, si-a redus flota cu doua treimi in aceasta vara, la numai sase avioane. In anul ce s-a incheiat in mai, compania a transportat 3,16 milioane pasageri, in scadere cu 15,2%.

In conditiile crizei economice mondiale, dar si a inaspririi concurentei pe piata europeana de low-cost, operatorii aerieni My Air si Sky Europe au fuzionat anul trecut cu scopul de a deveni cea mai puternica companie cu tarife scazute de pe plan european, dar si din Romania, unde au anuntat in premiera aceasta alianta.

Cati bani fac operatorii low-cost din taxarea suplimentara. Serviciile contra-cost oferite de operatorii aerieni cu tarife scazute reprezinta o sursa importanta de venit: incasarile din taxarea suplimentara le pot aduce pana la 20% in totalul afacerilor.





Citeste si