22 Iunie 2010

Ungurii iau altitudine: Dupa Wizz Air, si Malev raporteaza cresteri pe piata locala



Numarul pasagerilor transportati, in primele 4 luni ale anului, in relatia cu Romania, de compania aeriana Malev a crescut cu 18% fata de perioada similara a anului trecut.


In primele 5 luni ale anului, veniturile generate de piata locala au crescut cu 7% in comparatie cu anul trecut. “Malev si-a imbunatatit si cota de piata pe relatia Romania - Budapesta, care a ajuns in prezent la 87%”, a declarat Madalina Cretu (foto), country manager Malev Romania.

Paradoxal, aceste rezultate vin pe fondul reducerii, cu 37,5%, a numarului de zboruri saptamanale fata de vara anului trecut: daca in iunie 2009 Malev opera 64 de zboruri in relatia cu Romania, numarul acestora s-a redus pana la 40 de curse saptamanale. “Am renuntat la cursele de Iasi si Timisoara pentru ca nu erau profitabile in conditiile actuale de piata”, a mai spus Cretu.

Potrivit reprezentantilor Malev, compania aeriana targeteaza, pe piata autohtona, atat pasagerii de tranzit, cat si cei care au Budapesta ca destinatie finala. “Zborurile Malev in Romania sunt programate astfel incat sa asigure legaturi cat mai bune, din Budapesta, catre Europa de Vest si Orientul Mijlociu. In acelasi timp, ne concentram si pe pasagerii care aleg sa isi petreaca cateva zile in Budapesta”, a mai declarat reprezentantul Malev.

Ungurii detin circa 5% din totalul pietei aeriene locale. Principalii competitori ai Malev in Romania sunt Tarom, Lufthansa, Air France KLM, Austrian Airlines, British Airways sau Alitalia.

Wizz Air, o alta companie aeriana maghiara, a raportat o crestere de 31% a numarului de pasageri pe piata locala, pana la 736.000 pasageri. In iunie, compania cu tarife scazute avea o cota de piata de 45,5% pe piata low-cost autohtona.

O noua privatizare esuata


Compania aeriana Malev a fost renationalizata in primul trimestru al anului acesta, statul ungar preluand o participatie de 95% in cadrul companiei coplesite de datorii.

Ungaria va deveni astfel actionarul majoritar, in locul bancii publice ruse Vnesheconombank. Banca detinea pachetul de control din 2009, dupa ce preluase actiunile vandute in 2007 firmei AirBridge, a lui Boris Abramovici, in cursul celei de-a saptea incercari de a privatiza compania dupa caderea comunismului in 1990.

Compania rusa AirBridge va pastra 5% din actiunile Malev.



Citeste si