Future Banking Summit 2025 | Corina Cristescu, ING: „Istoria nu e aceeași, dar câteodată rimează. Pe termen lung, niciun soi de tehnologie nu a distrus joburi, ci a creat unele noi”

Sursă foto: Ovidiu Udrescu

Future Banking Summit 2025 | Corina Cristescu, ING: „Istoria nu e aceeași, dar câteodată rimează. Pe termen lung, niciun soi de tehnologie nu a distrus joburi, ci a creat unele noi”

Cuprins Articol:
Integrarea tehnologiilor bazate pe inteligență artificială a adus mai multă eficiență în zona de banking, dar și numeroase întrebări despre viitorul angajaților din industrie. Corina Cristescu, Director Digital Channels la ING România, consideră că transformarea adusă de AI este comparabilă cu alte revoluții tehnologice din trecut, iar istoria arată că, deși perioadele de tranziție pot fi dificile, inovația nu a distrus niciodată locurile de muncă, ci a creat unele noi.

Sunt joburile din banking afectate de tehnologie?

Reprezentanta ING consideră că persoanele atente, vigilente și dornice să aprofundeze tehnologia vor fi cele care vor avea de câștigat. Totodată, aceasta spune că nu crede în diminuarea locurilor de muncă din cauza unei noi tehnologii.

„AI-ul este un soi de amplificator, ca orice soi de răzmerita are mari câștigători și mari pierzători. Cei care sunt foarte alerți, vigilenți și profunzi nu se vor mulțumi doar să explodeze AI-ul și ei să îl folosească superficial, ci îl vor înțelege profund, o să capete miros și stomac pentru ce urmează. Istoria nu e aceeași, dar câteodată rimează. Pe termen lung niciun soi de tehnologie nu a distrus joburi, ci a creat joburi. Problema este ce se intampla în intermezzo”, spune Corina.  

Caută oamenii emoții în roboți?  

Potrivit Corinei Cristescu, tehnologia trebuie să completeze, nu să înlocuiască, interacțiunea umană. Ea explică faptul că, atunci când un client pășește într-o agenție, acesta trebuie să poată găsi răspunsuri la întrebări complexe acele situații ambigue pe care un algoritm nu le poate interpreta corect.

„Atunci când pășește în agenție, clientul trebuie să găsească răspunsurile pe care nicio decizie algoritmică nu le poate lua cu adevărat bine. Cheia nu este să-ți cauți refugiu într-o instituție, ci să te educi. Nu este deloc trivial momentul în care descoperi că ai fost păcălit. Chiar dacă uneori pare copleșitor, educația rămâne singura cale sustenabilă de protecție”, completează ea”, spune reprezentanta ING.

Corina spune că a văzut exemple în care inteligența artificială a reușit să emuleze empatia umană, însă se întreabă de ce ar fi nevoie ca o mașină să imite un sentiment uman. În opinia sa, viitorul este mai degrabă o simbioză între oameni și tehnologie, nu o competiție între cele două.

Future Banking Summit este un eveniment organizat de Future Banking, cu sprijinul Raiffeisen Bank Romania, UniCredit Bank Romania, Mastercard, BCR, Garanti BBVA Romania, Visa, Evrotrust, Adastra, DoAff, RoPay, Entrust - (Gold Partners), Zitec, Graia, ING Romania, NETOPIA Payments, Optimizor, BLIK, Dendrio, ADVAHOO, fme Romania, CEC Bank, SAS, INFORM, member of AUSTRIACARD HOLDINGS, BRD - Groupe Societe Generale, Namirial, Token Payment Services, xMoney, FintechOS, Intuitech, Salt Bank, ASEE, certSIGN, IT Smart Systems, TCN, Wonderful, GFT Technologies, Imobiliare.ro Finance  - (Silver Partners), theMarketer, SelfPay - (Expo Area Partners), ROPECO, LENDOX - (Sponsors) și cu suportul Chocolissimo Romania, Magnolia, Libris și Clinica ORL Dr. Daniela Ionescu.

 

 

Personalizate pentru tine