Mobila de la IKEA, la un click distanta: gigantul suedez deschide magazin online in Romania

Gigantul suedez IKEA, prezent pe piata din Romania din anul 2007 cu un magazin in zona Baneasa din Capitala, a dat recent unda verde vanzarilor online de mobila. Practic, orice roman care nu avea acces la produsele retailerului poate acum sa comande online din orice zona din tara.

“Tu comanzi online, noi livram produsele oriunde. Vrei sa redecorezi casa, dar esti prea departe sau nu ai timp sa ne faci o vizita la magazin? Pentru tine am creat serviciul IKEA COMENZI ONLINE cu livrare la domiciliu in toata tara”, arata anuntul postat pe pagina de start a magazinului online IKEA.

Astfel, pentru orice comanda online va fi perceputa o taxa de 49 de lei pentru colectarea produselor din magazin, indiferent de numarul de articole, la care se adauga 1 leu/kg pentru livrarea prin curier rapid la locuinta cumparatorului. Pentru moment, plata comenzii se va realiza in numerar, compania anuntand ca va introduce in curand si optiunea de plata online.

"Am lansat si am inceput sa primim comenzi si sa livram produse in toata tara astazi, pe 15 iulie. Intreaga dezvoltare a serviciului de comenzi online s-a desfasurat pe durata a cateva luni. Serviciul de comenzi online a fost dezvoltat la nivel local, de catre echipa magazinului IKEA din zona comerciala Baneasa. Investitia a fost una minima, pentru ca am folosit resursele logistice existente. Am avut nevoie de resurse suplimentare pentru dezvoltarea noii interfete pentru comenzi online si am angajat noi colegi in departamentul de relatii cu clientii, pentru a procesa comenzile primite in urma lansarii noului serviciu", a declarat pentru wall-street.ro Mihaela Muresan, director de marketing al IKEA Romania.

In tarile in care IKEA a introdus cumparaturile online proiectul a avut un mare succes. Spre exemplu, vanzarile au crescut cu 25% in Marea Britanie.

Citeste si:
Pofta Focului: business-ul ieșean care aduce produsele tradiționale...
ecomTEAM Stories| Povestea...

Anul trecut, vizitele pe Ikea.com au crescut cu 20%, in timp ce vizitele in magazinele fizice au fost pe un trend descendent. Cu toate acestea, compania suedeza se asteapta ca magazinele fizice sa ramana principalul motor de crestere al business-ului, estimate sa ajunga la aproape 69 de miliarde de dolari pana in 2020. In 2013, compania a atins la nivel mondial afaceri de 38,6 mld. dolari, in crestere cu 3,2%.

“Cred ca si in 2020 majoritatea vanzarilor vor veni in cazul nostru tot din zona magazinelor fizice. Vedem cresterea comertului online, insa in acelasi timp, atunci cand cineva doreste sa cumpere un pat prefera sa il incerce, la fel si in cazul unei canapele unde vor sa atinga materialul”, sustine Peter Agnefjäll, noul CEO al gigantului suedez.

Reteaua IKEA s-a dublat incepand cu 2004 ca urmare a extinderii in America de Nord si in alte state in curs de dezvoltare. Doar anul acesta compania va deschide alte zece noi magazine. In aceste conditii, retailerul de mobila a aratat ca nu doreste sa concureze pe online cu alte nume mari din domeniu dupa modelul Wal-Mart, care i-a declarat “razboi” gigantului Amazon. “Nu vrem sa crestem intr-o perioada scurta de timp, ci mai degraba sa ne dezvoltam intr-un mod care sa implice intregul lant”, mai spun reprezentantii IKEA.

IKEA Romania a raportat in perioada 1 septembrie-31 august 2013 vanzari de 440 mil. lei, in crestere cu aproximativ 10% fata de anul trecut. IKEA lucreaza in Romania cu 40 de furnizori locali care livreaza circa 5% din produsele comercializate in magazinul din Bucuresti. Principalul sau competitor, kika, jucator detinut de sud-africanii de la Steinhoff, a estimat ca va intra pe zona comertului online in 2015.

Citeste si:
A ratat Ikea intrarea in eCommerce?
A ratat Ikea intrarea in...

Sursa foto: IKEA, Shutterstock.com
Despre autor

Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea eCommerce »



Setari Cookie-uri