Retailerul de mobila si decoratiuni interioare kika Romania, preluat anul trecut de sud-africanii de la Steinhoff, isi propune pentru acest an un avans de 15% a afacerilor ca urmare a schimbarii strategiei de business, spune Lars Lund, CEO-ul companiei.

In 2012, retailerul a inregistrat o cifra de afaceri de 10 milioane de euro. Anul trecut cele 73 de magazine detinute de kika in sapte tari au fost preluate de grupul sud-african Steinhoff, cu afaceri de 10 mld. euro. Implementarea noii strategii de business a inceput in noiembrie anul trecut, spune Lars Lund, CEO-ul kika Romania.

“Am renuntat la trimiterea pliantelor informative prin posta, cheltuiam bani si deseori nu ajungeau la clienti. Acum o facem online, am inceput sa ne promovam pe TV, pe Facebook, Instagram, YouTube. In plus, am adus in magazin 1.200 de produse noi si am inregistrat o crestere a numarului de vizitatori cu 20%”, explica Lars Lund.

Totodata, compania a redus preturile produselor cu pana la 15%, reprezentand promotii permanente. In prezent, in magazin exista 21.000 de articole. In prezent, cel mai bine vandute produse sunt canapelele, dormitoare si mobilierul dining. In ceea ce priveste decoratiunile si accesoriile, in topul vanzarilor se afla lampile si textilele. kika lucreaza cu 4.500 de furnizori, dintre care 6-7% sunt romani.

Potrivit lui Lars Lund, valoarea medie a bonului este de 140 de lei.

In urmatoarele 8-12 luni kika intentioneaza sa intre in zona comertului online, mai spune CEO-ul companiei. Pe de alta parte, acesta sustine ca pe lista de prioritati pentru 2014 nu se afla un nou magazin.

Primul magazin kika din Romania ocupa o suprafata de aproximativ 27.000 mp si a fost deschis in anul 2008 in zona comerciala Militari, in urma unei investitii de 31 milioane de euro. Compania are pe plan local 100 de angajati.

“Avem in continuare terenuri in Constanta, Timisoara si Oradea. Nu cred insa ca vom deschide un nou magazin anul acesta”, spune Lars Lund.

Acesta vorbeste pentru prima oara in ultimii cinci ani despre o evolutie pozitiva, de doua cifre, a pietei de mobila din Romania. “Vad pentru prima oara in ultimii cinci ani o crestere, dup ace pana acum ne-am confruntat fie cu stagnare, fie cu scadere. Si IKEA creste, la fel si Mobexpert. Principala mea grija pentru acest an este ca economia sa ramana stabile. Problema nu este daca oamenii au sau nu bani, ci daca sunt sau nu pregatiti sa ii cheltuiasca”, completeaza Lund.

kika imparte o piata estimata la 700 de milioane de euro cu nume precum IKEA, Lem’s sau Mobexpert.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri