In 2012, retailerul a inregistrat o cifra de afaceri de 10 milioane de euro. Anul trecut cele 73 de magazine detinute de kika in sapte tari au fost preluate de grupul sud-african Steinhoff, cu afaceri de 10 mld. euro. Implementarea noii strategii de business a inceput in noiembrie anul trecut, spune Lars Lund, CEO-ul kika Romania.

“Am renuntat la trimiterea pliantelor informative prin posta, cheltuiam bani si deseori nu ajungeau la clienti. Acum o facem online, am inceput sa ne promovam pe TV, pe Facebook, Instagram, YouTube. In plus, am adus in magazin 1.200 de produse noi si am inregistrat o crestere a numarului de vizitatori cu 20%”, explica Lars Lund.

Totodata, compania a redus preturile produselor cu pana la 15%, reprezentand promotii permanente. In prezent, in magazin exista 21.000 de articole. In prezent, cel mai bine vandute produse sunt canapelele, dormitoare si mobilierul dining. In ceea ce priveste decoratiunile si accesoriile, in topul vanzarilor se afla lampile si textilele. kika lucreaza cu 4.500 de furnizori, dintre care 6-7% sunt romani.

Potrivit lui Lars Lund, valoarea medie a bonului este de 140 de lei.

In urmatoarele 8-12 luni kika intentioneaza sa intre in zona comertului online, mai spune CEO-ul companiei. Pe de alta parte, acesta sustine ca pe lista de prioritati pentru 2014 nu se afla un nou magazin.

Atac la IKEA: Kika isi pregateste intrarea in Baneasa

Atac la IKEA: Kika isi pregateste intrarea in Baneasa

Citeste si:

Primul magazin kika din Romania ocupa o suprafata de aproximativ 27.000 mp si a fost deschis in anul 2008 in zona comerciala Militari, in urma unei investitii de 31 milioane de euro. Compania are pe plan local 100 de angajati.

“Avem in continuare terenuri in Constanta, Timisoara si Oradea. Nu cred insa ca vom deschide un nou magazin anul acesta”, spune Lars Lund.

Acesta vorbeste pentru prima oara in ultimii cinci ani despre o evolutie pozitiva, de doua cifre, a pietei de mobila din Romania. “Vad pentru prima oara in ultimii cinci ani o crestere, dup ace pana acum ne-am confruntat fie cu stagnare, fie cu scadere. Si IKEA creste, la fel si Mobexpert. Principala mea grija pentru acest an este ca economia sa ramana stabile. Problema nu este daca oamenii au sau nu bani, ci daca sunt sau nu pregatiti sa ii cheltuiasca”, completeaza Lund.

kika imparte o piata estimata la 700 de milioane de euro cu nume precum IKEA, Lem’s sau Mobexpert.