Lanturile de supermarket majore din Marea Britanie pierd anual 100 de milioane de lire sterline din servicii de livrare online, acestea platind practic din “propriile buzunare” bunavointa clientilor, pentru ca acestia sa revina pentru a mai cumpara, scrie Dailymail.

Clientii platesc, in medie, 3 lire sterline pentru livrare, dar costul real al acesteia este de circa 20 de lire, supermarket-urile avand practic costuri operationale mai mari pentru clientii care comanda online. Mai mult, intervin costuri pentru impachetarea produselor, salarii, combustibil si costurile vehiculelor, in cazul in care transportul nu este externalizat, subliniaza experti din industrie.

Dave McCarty, analist retail, spune ca “tranzitia de la retailul traditional la cel online in cazul magazinelor de alimente duce la pierderi in intreaga industrie de 100 de milioane de lire sterline pe an. Mai mult, pe langa costurile cu impachetarea produselor, combustibil, masinile trebuie sa fie special concepute astfel incat sa mentina temperatura scazuta in interior”.

Principalii jucatori de pe piata din UK, si deci lanturile de magazine care trebuie sa suporte aceste cheltuieli pentru fidelizarea clientilor, sunt Tesco, Asda, Sainsbury’s si Morrisons. Acestea trebuie sa faca fata asaltului magazinelor de discount, precum Lidl sau Aldi, si in ultimii ani au disponibilizat mii de oameni pentru a mentine cheltuielile sub control.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri