24 Decembrie 2015

Starcom: Black Friday pierde din semnificatia initiala, iar oamenii cumpara mai putin decat intentioneaza



Romanii cumpara mult mai putin decat intentioneaza sa o faca in perioada reducerilor de Black Friday, potrivit unui studiu realizat de Starcom MediaVest Group, Leo Burnett Romania si TNS Romania.

In general, romanii care fac cumparaturi online de Black Friday si le planifica din timp, insa sunt dispusi sa isi modifice lista in functie de oferte: 54% dintre cumparatori au pregatita lista cu obiectele pe care doresc sa le achizitioneze, dar aceasta se poate modifica in functie de oferte; 35% dintre cumparatori stiu exact cum arata lista lor de cumparaturi; numai 11% dintre cumparatori se decid chiar atunci cand afla de aceste oferte.

Cei care voiau sa cumpere online de Black Friday erau dispusi sa cheltuie mai mult, insa, in final, 26% dintre cumparatorii online de Black Friday cheltuie mai putin de 300 lei, desi numai 9% dintre ei estimeaza acest lucru initial.

1 din 4 romani economiseste special pentru Black Friday

47% dintre cumparatori intentioneaza sa plateasca pentru cumparaturi din economiile pe care le au, 25% economisesc special pentru aceasta perioada, iar numai 6% dintre romani intentioneaza sa isi faca un credit special pentru produse de Black Friday.

Cercetarea despre Black Friday monitorizeaza comportamentul acelorasi 1.479 de oameni inainte si dupa Black Friday. Targetul cercetarii il constituie online users din zonele urbane, cu varste de peste 14 ani.

“Black Friday isi pierde din semnificatia sa initiala, aceea de vinerea in care comerciantii fac cele mai mari reduceri din timpul anului, fiind asociat tot mai mult cu o perioada de scaderi de preturi si nu neaparat substantiale, ce poate ajunge si la cateva saptamani. Una dintre parerile des intalnite in randul respondentilor este ca nu a existat o reducere semnificativa de pret, ca acest Black Friday nu a fost chiar atat de avantajos din punct de vedere financiar”, spune Rodica Mihalache, head of consumer & business insights, Starcom MediaVest Group

Majoritatea celor care intentioneaza sa cumpere cu ocazia Black Friday planuiesc sa se foloseasca in principal de bani deja existenti, cum ar fi economiile generale sau salariul din luna curenta.

“Sunt putini aceia care planuiesc sa contracteze produse financiare special pentru aceasta ocazie. Este interesant de observat insa, ca una din patru persoane intervievate isi strange bani sarguincios luna de luna pentru a achzitiona produse online cu ocazia Black Friday”, afirma Andreea Grigoroiu, consumer strategist in cadrul Starcom MediaVest Group.

Romanii au cumparat electrocasnice si cadouri

Dupa obiectele de uz casnic (in general electrocasnice), romanii au cumparat cel mai mult anul acesta de Black Friday cadouri, acestea fiind singurele produse care raman constante fata de intentia initiala.

„Una dintre concluziile importante ale studiului arata ca retailerii nu au fructificat la maxim intentia de cumparare a vizitatorilor lor. Produsele de valoare mare au cea mai mare intentie de cumparare, dar numai jumatate dintre cumparatorii care si-au exprimat interesul pentru acestea chiar ajung in faza de cumparare. Produsele de valoare mica si medie, printre care carti, jucarii, haine sau cosmetice, inregistreaza cea mai buna rata de conversie din intentie in achizitie”, spune Irina Carbunescu, senior strategic planner Leo Burnett Romania

Desi planuiesc sa stea pana noaptea tarziu sa prinda primele oferte de Black Friday, cei mai multi romani fac cumparaturile dimineata, pana in pranz. Cei care fac cumparaturi online de Black Friday prefera sa se informeze de reducerile obiectelor direct de la retaileri. Alte surse de informare sustin directionarea catre website-urile retailerurilor, unde cei interesati pot gasi informatii detaliate despre produsele la oferta.



Citeste si