6 Aprilie 2016

Comertul online din Romania: 61% dintre romani au cumparat cel putin o data in ultimul an



61% dintre romanii care folosesc internetul au cumparat cel putin o data online in ultimul an, iar topul produselor pe care le cumpara online este condus de categoria IT, urmata de cea a produselor de ingrijire personala si fashion, a declarat in cadrul ecomTEAM, Guillaume Guerrin, manager al departamentului de cercetare online si mobile al IPSOS pentru zona Europa & Comunitatea Statelor Independente.

De asemenea, 92% dintre romanii care cumpara online prefera sa plateasca ramburs, iar 60% platesc si cu cardul bancar.

Comparativ, in Marea Britanie doar 5% dintre cetateni prefera sa plateasca la livrare.

„Primul motiv pentru care romanii nu platesc cu cardul este faptul ca nu vor sa isi ofere datele personale, apoi considera ca acest mediu nu este sigur si se gandesc ca este complicat sa returneze produsele. Nu le este frica sa isi dea adresa, dar le este frica sa isi dea datele despre cont. Este un paradox”, spune Guerrin.

Romanii sunt reticenti in a cumpara online pentru ca nu pot testa calitatea produselor, pentru ca prefera sa vada produsele si pentru ca uneori pe site-uri produsele au imagini diferite fata de realitate.

Tranzactia media cea mai recenta a avut o valoare de circa 110 euro (490 de lei). De asemenea, retailerii cei mai des mentionati cand vine vorba de magazinele de la care romanii au cumparat cel mai recent sunt eMag, Altex, Elefant.ro, Aliexpress si OLX.

In ceea ce priveste dispozitivele de pe care romanii prefera sa faca cumparaturi sunt: desktop (47%), laptop (38%), telefonul mobil (6%), tablete (3%). De asemenea, 7% dintre romani fac comenzi de pe un mix de dispozitive (desktop, laptop, telefon mobil si tablete).

In Romania sunt 11,1 milioane de utilizatori de internet, adica in jur de 56,3% din populatia tarii are acces online, potrivit datelor din noiembrie 2015 oferite de Internet Word Stats, site care publica statistici despre utilizarea internetului.

ecomTEAM este un eveniment de comert electronic si marketing digital organizat de Wall-Street.ro si fondat de reteaua de afiliere 2Parale. Evenimentul este realizat in parteneriat cu FAN Courier si este sustinut de Vodafone, MasterCard, PayU Romania si DPD Romania, Valoris, Allpacka si ContentSpeed.



Citeste si