Geo-blocking, sistem care interzice consumatorilor sa cumpere bunuri si sa acceseze continut digital online din anumite tari, este foarte raspandit la scara Uniunii Europene. Un studiu al UE arata ca 38% dintre retailerii care vand bunui si 68% dintre retailerii care vand solutii digitale geo-blocheaza consumatori aflati in alte state ale Uniunii.

Geo-blocarea vine ca urmare a deciziei anumitori retaileri de a nu dori sa comercializeze peste hotare, conform unui comunicat al UE. Comisia Europeana cumuleaza informatii privind geo-blocking-ul in cadrul campaniei de a limita cat mai mult aceasta practica. Rezultatele nu sunt insa pozitive.

„Nu doar ca geo-blocking-ul opreste frecvent consumatorii din spatiul comunitar in a achizitiona bunuri sau servicii, insa unele dintre aceste practici sunt acceptate atat de retailer cat si de distribuitor”, spune Margrethe Vestager, Commissioner in cadrul CE.

„Daca un retailer decide ca nu doreste sa vanda peste hotare, nu este nicio problema. Insa daca geo-blocking-ul are loc ca urmare a unor intelegeri intre entitati economice diferite, trebuie sa cercetam mai indeaproape, pentru a nu fi vorba de o practica neconcurentiala”, spune ea.

Citeste si:
Comertul online transfrontalier: 3 tari unde sa iti extinzi afacerea
Comertul online...

Majoritatea retailerilor iau decizii unilaterale atunci cand blocheaza accesul strainilor pe site-urile de eCommerce, insa 12% dintre retaileri au restrictii contractuale care nu ii lasa sa ofere cel putin o categorie de produsa in alte tari membre ale UE. In ceea ce priveste continutul digital, 68% din provideri geo-blocheaza utilizatorii, 59% dintre ei fiind obligati contractual sa faca acest lucru.

Concluzia? Desi eCommerce-ul creste in Europa, comertul transfrontalier creste mult mai incet, geo-blocarea fiind unul dintre principalii factori care afecteaza aceasta crestere.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea eCommerce »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Numar DUBLU de magazine online in 2018: Top curieri, valoarea pietei