CEO-ul unui business ceh de decoratiuni: Romanii pun mai mult accent pe haine, decat pe case

Bonami.ro este unul dintre business-urile surpriza ale Cehiei; lansat in 2013, compania online de design interior si mobila a atras rapid investitii de la fondul Miton si s-a extins in mai multe tari din regiune, inclusiv Romania. “Avem, in mai putin de o luna de la intrarea in Romania, peste 120.000 de conturi de utilizatori si mii de comenzi, deci am realizat, deja, cateva lucruri despre particularitatile pietei”, spune, intr-un interviu exclusiv cu wall-street.ro, CEO-ul companiei, David Siska.

Bonami este prezenta pe patru piete, procesand in ultimii trei ani peste 500.000 de comenzi si inregistrand peste 2 milioane de utilizatori. “Piata de design interior si mobila este mai dezvoltata in Cehia. De altfel, desi numarul de internauti este mai mic decat in Romania (si statul fiind mai mic), piata de eCommerce este mai dezvoltata. Am ales sa intram, insa, in Romania, datorita potentialului major, evolutiei pietei de design interior si a interesului ridicat al romanilor pentru acest domeniu”, subliniaza David.

Cu toate acestea, (inca) una dintre diferentele intre state este faptul ca romanii, cel putin in prezent, investesc mai mult in haine, si abia mai apoi in case, locuinte. Suntem mai interesati de “look-ul” nostru personal, decat de felul in care arata casa, insa, spune David Siska, acest lucru se schimba, daca ne uitam la ultimii ani. “Piata de eCommerce din Romania creste, anual, cu circa 15% din datele noastre, insa piata online de decoratiuni interioare creste mult mai rapid”.

Fara sa desconsidere concurenta, precum Vivre.ro sau IKEA, CEO-ul startup-ul ceh spune ca unul dintre scopurile companiei este de a construi comunitati, nu sa fie doar un simplu magazin online. “Avem si spatiu de stocare mare, de 6.000 de metri patrati, de unde livram produsele. Acesta este in Cehia si transportul dureaza 3 zile, pana in Romania. Este mai simplu asa si, sincer, am auzit povesti privind birocratia din Romania cand vine vorba de asa ceva”, spune el, zambind.

Citeste si:
Retailerul online de mobilă Bonami deschide primul magazin fizic
Retailerul online de mobilă...
Citeste si:
Temperatura normala a corpului
Temperatura normala a corpului

IKEA, de partea cealalta, nu este privit deloc ca un concurent. “Din contra, IKEA ne pregateste noua clientii! Oamenii nu vor aceleasi mese, aceleasi decoratiuni in casa, si asta este ceea ce oferim noi”.

Practic, Bonami, companie deja profitabila inca din 2014, are atat campanii cu termen limitat (business-ul a inceput similar cu Vivre.ro – n.r.), dar si produse care nu “expira” dupa un anumit timp. Per total, compania are la dispozitie aproape constant aproape 20.000 de produse.

Cine cumpara decoratiuni interioare

Poate nu surprinzator, majoritatea clientilor Bonami sunt de sex feminin – ponderea este foarte mare, 90%. “Acest lucru se datoreste faptului ca decoratiunile sunt ceva inspirational, in timp ce barbatii sunt mai practici. Daca barbatii doresc o patura, se duc la orice magazin si isi iau aproape orice patura. Femeile sunt mai atente la detalii, la texturi, culori, si asa mai departe. Ponderea insa se va mai echilibra, odata intrati mai puternic pe segmentul de mobila”.

Un alt motiv pentru care ponderea este atat de mare in favoarea femeilor este deoarece majoritatea campaniilor companiei, de pe Facebook, principalul canal de marketing si cel mai eficient, targeteaza doamne cu varsta intre 25 si 45 de ani.

Citeste si:
Retailerul home & deco Bonami, target de 10 milioane euro in Romania
Retailerul home & deco...

Investitie si venituri

Intrarea in Romania inseamna investitii de “sute de mii de euro”, inclusiv campanii de marketing, angajari, contracte si platforme. Compania estimeaza venituri de 0,5 mil. euro in 2016 si, in 2017, o crestere puternica la 3 milioane de euro, pe piata locala.

In toate cele patru piete, compania va genera anul acesta venituri de 18,5 milioane de euro, urmarind 30 de milioane de euro in 2017.

“In cazul Bonami, clientii consulta ofertele si produsele pe terminale mobile insa, apoi, cumpara de pe device-uri fixe. O mica pondere din comenzi vine de pe mobile. Acest lucru s-ar putea schimba insa, anul acesta, odata cu lansarea aplicatiilor, luna aceasta in Cehia, in decembrie in Romania”.

In tara, compania are 5 angajati si pana la finalul anului vor mai angaja trei. Clientii locali au acces la peste 300 de branduri si CEO-ul companiei a subliniat ca va incerca sa atraga si producatori locali.

Citeste si:
Coronavirus | Vânzările online de home&deco în creștere și plăți...
Schimbări în comportamentul...


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea eCommerce »



Setari Cookie-uri