28 Octombrie 2016

Alina Arhire, eMAG: In Bulgaria si Ungaria, ritmul de crestere al Black Friday este mai rapid decat in Romania



eMAG, cel mai mare retailer online pe plan local, isi propune o dublare a vanzarilor cu ocazia evenimentului Black Friday din acest an, perioada in care vanzarile inregistrate in tari precum Ungaria si Bulgaria le depasesc pe cele din Romania, a declarat Alina Arhire, business unit manager children & toys eMAG in cadrul retailArena – Go (g)Local.

„Vrem sa ne dublam vanzarile de Black Friday. Black Friday din Bulgaria si Ungaria au un ritm de crestere foarte rapid - evenimentele sunt la inceput si atunci cresterile, procentual, sunt mai mari. Evenimentul genereaza cam 10% din business-ul din Romania pentru tot anul. Spre comparatie, in Bulgaria Black Friday inseamna 20% din totalul vanzarilor de peste an, iar in Ungaria 15%. In schimb, Black Friday Romania aduce cele mai mari vanzari, anul trecut au fost de 202 mil. lei. (...) Categoria de produse pentru copii este lider la plata cu un singur click. Dupa Pampers, cel mai bine vindem Lego”, a spus Alina Arhire.

In schimb, pentru Mihai Patrascu, fondator si CEO evoMAG, Black Friday reprezinta un eveniment „care da peste cap compania”. „Lucram non-stop pentru a face foarte multe comenzi, sa le trimitem prin curier cat mai repede. Ne-am mutat intr-un spatiu dublu pentru Black Friday, 90% din stocul pentru aceasta perioada e pe drum sau deja ajuns”, afirma Mihai Patrascu.

Pentru Vector Watch anul acesta este primul in care compania va organiza Black Friday, eveniment de la care asteapta vanzari de „minim trei ori mai mari” comparativ cu o perioada normala.

„Si pentru noi Black Friday este un eveniment de suferinta. Este primul an in care vom participa. Vrem sa vindem de minim trei ori mai mult decat intr-o perioada normala”, a afirmat Rares Florea, director comercial pe zona Europa Centrala si de Est.

La randul sau, Marius Costin, country manager PayU Romania, mizeaza pe educarea pietei spre platile online. „Ai un gol stomac atunci cand nu poti sa faci plata. Ceea ce trebuia sa fie o experienta de cumparare buna se transforma intr-un esec, plata as indrazni sa il aseman cu desertul de dupa cina. As pune foarte mult accent pe zona de educatie a clientilor pentru a incuraja plata cu cardul. Noi trebuie sa cream impresia de <<don’t worry business>>”, a punctat Marius Costin.

Valoarea medie a cosului de cumparaturi online al romanilor a crescut cu aproximativ o treime, ajungand la peste 260 lei. Cea mai mare tranzactie in online a fost inregistrata in eTail si a atins valoarea de peste 140.000 lei. Topul categoriilor de produse pe care clientii aleg sa le cumpere online este condus de produsele IT&C. Peste 40% dintre comenzile online sunt din acest domeniu, cosul de cumparaturi avand o valoare medie de 3 ori mai mare decat valoarea medie generala - ajungand la peste 700 lei. Pe locul al doilea se situeaza cumparaturile de fashion&beauty, urmate de home&deco, de produsele pentru copii si de carti.

Partenerii evenimentului sunt Microsoft (Technology Partner), Omnichannel Day delivered by FAN Courier, Media Galaxy (partener), Altex(partener), PayU (partener), ING Bank(partener), Carrefour (partener), Service Return (sponsor) si VE Interactive (sponsor).



Citeste si