Pe langa afacerile din retail, fashion, financiar, telecom si turism, care au investit constant in performance marketing, anul acesta va creste interesul afacerilor din zona farma, produse naturiste si bio, spune Cosmin Nastasa, managing director al agentiei Edge.

„Performance marketing-ul din 2016 a fost marcat de crestere. Crestere in bugetele investite si in asteptarile advertiserilor, crestere a nevoii de specializare, crestere in influenta marilor jucatori Google si Facebook, crestere a solutiilor locale. O crestere venita din advertiserii care au adoptat performance marketing-ul in business-ul lor cu 2-3 ani in urma”, a spus pentru wall-street.ro Cosmin Nastasa.

Cosmin va fi prezent in cadrul ecomTEAM 2017, unde va fi speaker in panelul "Attract excellent clients - how to build your marketing strategy and create conversions" din 22 martie si parte a workshop-ului de Problem solving din 23 martie. Vino la eveniment!

Pentru acest an cuvantul care va defini piata este „complexitate”, crede Nastasa, aplicabil la nivel de cunostinte pentru operarea platformelor, capacitatea de a genera si aplica strategii pe multiple canale, capacitatea umana de intelegerea a clientului final. „Tot procesul devine <<serios>>”, afirma Nastasa.

Retail jobs

„Se mentin in top business-urile de retail, fashion, financiar, telecom si turism, ma astept sa creasca farma, produsele naturiste si bio. Si ramanem deschisi la proiecte inovatoare (un exemplu senzational e despre solutii pentru agricultura, promovate in online)”, explica Nastasa.

Vino la ecomTEAM 2017! Invata cum sa cresti traficul, cum sa atragi si sa fidelizezi clientii si care sunt cele mai eficiente strategii in 2017! Inscrie-te acum!

Acesta sustine ca si bugetele alocate acestui tip de promovare vor creste, principalul motiv fiind dat de posibilitatile pe care ti le ofera platformele de performance.

„In orice proiect de adoptie exista 50% risc, 30% date si 20% strategie si implementare. Daca nu pui riscul pe primul plan si reusesti sa conturezi potentialul (prin studii de caz, studii de comportament al pietei, un plan complet) adoptia exista (dadeam exemplu mai sus de o companie focusata pe solutii pentru agricultori care a adoptat online-ul drept mediu de promovare, fiind primii din aceasta nisa)”, declara Cosmin Nastasa.

Citeste si:
Renault Bucharest Connected a obtinut doua certificari verzi
Renault Bucharest Connected,...

In privinta celor mai frecvente greseli pe care le comit companiile in privinta acestui tip de promovare, Nastasa vorbeste mai degraba „decizii gresite bazate pe neintelegere sau lipsa datelor”: asteptari nerealiste, lipsa componentelor dintr-un set-up functional, lipsa strategiei si necorelarea ei cu restul companiei, buget subdimensionat, neintelegerea procesului de cumparare in online, lipsa datelor, „senzatia ca totul se poate face de catre oricine”.

Ca exemplu de best practice Cosmin Nastasa se refera la Polonia, o piata in care performance-ul e reprezentat de multiple entitati, in principal locale (de la agentii, la tool-uri si platforme), cu un nivel al cunostintelor ridicat, numar mare de specialisti si crestere a zonei de educatie in performance. „Nu o evaluez doar din perspectiva bugetelor investite, desi sunt sensibil mai mari decat in Romania, ci mai curand din perspectiva dinamicii pietei”, a adaugat Nastasa.

Citeste si:
Cum să îți promovezi online proiectele imobiliare
Cum să îți promovezi online...
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri