Intrarea eMag pe profit, companie aflata in prezent pe pierdere datorita investitiilor masive in IT dar si extindere internationala, va reprezenta un catalizator pentru actionarul majoritar Naspers, acet lucru dovedind si valoarea celorlalte active detinute.

“Suntem incantati ca un business de talia eMag sa devina profitabil. Acest lucru va fi un catalizator pentru a recunoaste si valoarea celorlalte active”, a declarat Bob Van Dijk, CEO al Naspers, vineri.

Afacerile eMag au crescut exploziv anul trecut, cu 128%, pana la circa 865 milioane de euro, insa pierderile au atins 38 de milioane de euro, in crestere cu peste 40% fata de 2015, conform informatiilor publicate pe Ministerul de Finante.

Van Dijk a subliniat ca cinci ani de investitii masive in eCommerce incep sa renteze, acest lucru trebuind sa dovedeasca investitorilor ca aceste active sunt mai valoroase decat cred ei.

Divizia de classified-advertising, care include Avito din Rusia, va deveni profitabila in anul fiscal curent. Serviciul de plati online PayU este de asemenea aproape de break even, in timp ce eMag atrage din ce in ce mai multi reselleri in marketplace si un numar din ce in ce mai mare de clienti, atat in Romania cat si in Bulgaria, Ungaria si, mai nou, Polonia.

Per total insa, divizia de eCommerce a Naspers a inregistrat pierderi de 682 de milioane de dolari in cele 12 luni care s-au terminat in martie. Naspers cauta constant companii start-up tech care sa replice succesul Tencent, in care a investit 32 de milioane de dolari, in urma cu 16 ani, fiind una dintre cele mai bune investitii ale sale. Conglomeratul sud african a investit de atunci in multiple asset-uri, inclusiv Mail.Ru Group din Rusia, dar si agentia de travel MakeMyTrip, din India. Totodata, a vandut platforma de licitatii poloneza Allegro pentru 3,25 miliarde de dolari, anul trecut, scrie presa internationala.

Citeste si:
Ce măsuri ia eMAG pentru a diminua specula în perioada coronavirus
Ce măsuri ia eMAG pentru a...

Prioritatea imediata a lui Van Dijk, care a fost in Romania in urma cu fix un an, este aceea de a extinde companiile detinute de Naspers, pentru a atrage un numar cat mai mare de clienti, din cat mai multe categorii si segmente sociale, dar si folosirea de noi tehnologii pentru a imbunatati experienta utilizatorilor – ceva ce eMag face, sau incearca sa faca, constant.

“De exemplu, avem o echipa care foloseste din ce in ce mai mult inteligenta artificiala pentru a elimina reclamele spam din platformele noastre classified”, a spus Van Dijk.

Mai multi actionari ai Naspers sunt nemultumiti de faptul ca fondul de investitii depinde prea mult de actiunile detinute la Tencent, in valoare de 132 de miliarde de dolari. Presedintele Naspers, Koos Bekker, a contracarat acest lucru, spunand ca, de exemplu, Amazon, a fost mult timp pe pierderi. “Nu trebuie sa confundam profitabilitatea pe termen scurt cu valoarea activelor”.

Daca contributiile Tencent ar fi excluse, Naspers ar pierde, insa, circa 379 de milioane de dolari, anual.

Citeste si:
eMAG se gandeste la bursa. Iulian Stanciu vorbeste despre o listare...
eMAG se gandeste la bursa....


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea eCommerce »



Citește și
Business-urile curierilor cresc datorită comerțului online
Setari Cookie-uri