27 Octombrie 2017

Black Friday 2017: Cum se pregatesc retailerii si curierii pentru "blestemul" din noiembrie



Desi vanzarile explodeaza si trendul de crestere se mentine si dupa incheierea Black Friday, retailerii prezenti in a doua zi a retailArena numesc acest eveniment un “blestem”, din cauza nivelului foarte ridicat de presiune intr-o perioada foarte scurta. Asa ca toti se pregatesc cu oferte, in online sau offline, in timp ce curierii au inceput inca din iulie sa se pregateasca temeinic.

Cornel Morcov, Chief Commercial Officer la FAN Courier, a explicat in cadrul evenimentului organizat de wall-street.ro ca pregatirile pentru Black Friday au inceput din luna iulie, acestea insemnand expansiunea spatiilor de cross dock, majorarea parcului auto si a personalului, la fel ca in ultimii 7 ani.

“Pentru noi sunt doua perioade. Startul campaniei Black Friday, care va fi pe 17 noiembrie anul acesta, cand jucatorii vand mult mai mult decat de obicei. Pentru saptamana de dupa aceasta zi, volumele coletelor livrate cresc cu 50 – 60% fata de volumele normale. Apoi, dupa ce trece aceasta saptamana, vom ramane la o medie de plus 30-35% mai mult fata de media anuala. Sigur ca este dificil sa scalam businessul atat de repede, dar trebuie sa fim acolo cand vanzatorii o cer”, a declarat Cornel Morcov.

Marius Costin, country manager PayU Romania, a remarcat ca panta de crestere a vanzarilor retailerilor este direct proportionala cu dimensiunea varfului de vanzari din Black Friday, creand astfel engagement pentru tot anul viitor.

Ce pregatesc retailerii pentru Black Friday 2017

Amalia Buliga, CEO Diverta: Ne place Black Friday mai mult in online decat in magazinul fizic, desi avem si aici cateva promotii. Anul acesta o sa mearga mai bine partea de livrare, de doua luni avem un depozit nou. Pana acum, jumatate de livrari plecau din magazine si restul din depozit.


Violeta Luca, retail director Metro Cash & Carry Romania:
De Black Friday vom avea oferte de sezon, care sa ajute clientii nostri sa maximizeze profitabilitatea. Metro mizeaza pe “buy more, pay less”, am setat mai multe nivele de achizitie care le permit clientilor sa plateasca mai putin pentru achizitii mai mari. Vrem sa ajutam clientii sa isi creasca businessul, asa ca le oferim pret mic si predictibil.

Ce produse se cauta noaptea


Mihai Patrascu, CEO si fondator Evomag
, a remarcat o crestere a traficului mobile dupa ora 8, ajunge si la 60% de pe mobil si se cumpara in special produse de ingrijire personala, sport sau fittnes.

Pe de alta parte, Victor Tighinean, director general al Ecco Shoes, a declarat ca mamele sunt cumparatoarele predominante noaptea pe magazinul online. Mai mult, 65% din cumparatorii magazinului online sunt femeie.

In cazul F64, desi traficul in magazinul online nu este semnificativ mai mare noaptea, se comanda produse mai scumpe. Marian Alecsiu, co-fondatorul F64, a explicat ca chatul disponibil non-stop ajuta, oamenii sunt mai relaxati, pun intrebari si isi rezerva timp sa se uite, sa intrebe si sa cumpere.
In cazul magazinului online al Diverta, noaptea se cumpara cu precadere carti romantice.

Ce pregateste eMAG pentru Black Friday 2017

eMAG Black Friday 2017, cea de-a saptea editie a celui mai asteptat eveniment de shopping al anului, va avea loc pe 17 noiembrie, iar la eMAG peste 2.000.000 de produse vor fi in oferta.

„De la an la an, Black Friday este un fenomen din ce in ce mai spectaculos. Plecand de la succesul Black Friday de anul trecut ne-am pregatit in ultimele 10 luni si vom avea oferte foarte bune pentru tot ceea ce isi doresc clientii”, a declarat Tudor Manea, General Manager eMAG.

Astfel, numeroase produse vor fi la preturi Black Friday, de la televizoare, telefoane, laptopuri, fashion si articole sportive, pana la electrocasnice, accesorii pentru casa si gradina, produse de ingrijire personala, mobila, jucarii si anvelope, iar ele vor putea fi achizitionate si in rate fara dobanda, prin intermediul cardurilor partenere. Alaturi de eMAG, in aceasta editie vor participa si peste 4.000 de selleri din Marketplace.

Partenerii retailArena 2017 sunt Kaufland, eMag, FAN Courier si PayU. Sponsorii evenimentului sunt PeliFilip, IQOS, Pepsico, Vivo!, Schonherr, Crowe Horwath, Ecco, Custom Soft, Syscom Digital, C-Solution si Plaut.



Citeste si