Una din sase companii europene cu cel putin zece angajati a vandut anul trecut produse sau servicii online, pe website sau prin aplicatii. Dintre acestea aproape toate au vandut in propriile tari, in timp ce mai putin de jumatate dintre ele vand in alte tari europene si aproximativ un sfert dintre ele vand clientilor din afara Uniunii Europene, potrivit ecommercenews.eu, care citeaza datele Eurostat.

Procentul companiilor europene care vand online a crescut din 2010 de la 12% la 16% in 2014, iar de atunci a ramas relativ stabil, arata datele Eurostat.

97% dintre companiile europene care au vandut online anul trecut au facut-o pe plan local, in timp ce 44% dintre companii au vandut catre alte piete europene si 28% au avut clienti din afara Uniunii Europene.

Uniunea Europeana incearca din rasputeri sa transforme regiunea intr-o singura piata digitala in care cumparaturile online sa se realizeze cat mai usor, indiferent de provenienta consumatorilor.

38% dintre companii au raportat probleme in vanzarea catre alte tari

Aproximativ doua din cinci tari care vand online in alte tari europene au raportat probleme in vanzare din cauza costurilor de livrare sau a barierelor lingvistice. Adaptarea etichetarii produselor si motivele judiciare referitoare la solutionarea reclamatiilor si a litigiilor au fost printre cele mai populare motive pentru care firmele au intampinat dificulati in vanzarea online.

Angajatii din institutiile...
Citeste si: Angajatii din institutiile statului le inchid telefonul investitorilor

In timp ce in Europa, in medie, 16% dintre companii vand online, procentul este mult mai mare in Irlanda (26%), Suedia (25%) si Danemarca (24%). In Bulgaria si Polonia procentul este de 9%, in timp ce in Romania doar 7% dintre companii vand online. Procentul detinut de tara noastra este de altfel cel mai mic inregistrat la nivelul tarilor europene.

Vino la ecomTEAM 2018, eveniment de traditie in Romania si in regiune, pe 28 si 29 martie, la Brasov. Speakeri de renume international, panel-uri interactive, worskshop-uri specializate si, bineinteles, sesiuni de networking vor oferi un mediu perfect atat pentru veteranii industriei cat si pentru cei care fac primii pasi in “ecommerce-ul antreprenorial”.

Sursa foto: Jirapong Manustrong / Shutterstock.com

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea eCommerce »



Citeste si
PwC: Vanzarile online, afectate de temerea privind securitatea datelor