VTEX, furnizor global al platformei eCommmerce in cloud cu acelasi nume, cu clienti precum Sony, Coca-Cola, Danone, Whirlpool sau Walmart si-a anuntat recent intentia de a deschide un birou la Bucuresti ca prim centru regional pentru extinderea in Europa Centrala si de Est. Biroul va fi operational in aproximativ doua luni, dupa cum a anuntat Mariano Faria, co-CEO al VTEX.

Pentru extinderea sa in Europa Centrala si de Est, VTEX a pregatit o investitie de un milion USD pentru o perioada de cinci ani.

“Romania are aproximativ 19 milioane de locuitori, dintre care peste 11 milioane au acces la Internet, un milion sunt cumparatori online iar acest numar creste de la o zi la alta. Tara voastra are un urias potential sa devina un centru strategic pentru servicii de tip e-fulfillment pentru magazine online datorita fortei de munca de calitate ce exista pe plan local. Amazon si Alibaba vor intra pe piata. Este doar o chestiune de timp, dar venirea lor va schimba radical peisajul eCommerce la nivel local si regional. Acesta este momentul in care afacerile locale – magazine online si curieri – trebuie sa investeasca si sa treaca la urmatorul nivel”, spune Mariano Faria.

Gigantul Alibaba, spre exemplu, a anuntat recent ca ia in considerare deschiderea in Bulgaria a unui centru regional de e-fulfillment pentru a livra produsele intr-un interval mai scurt de timp in aceasta zona. Odata cu cresterea comertului digital din Romania, in special datorita traficului tot mai mare generat de pe dispozitivele mobile (cam 70% din traficul magazinelor online provine de pe mobil) sunt necesare investitii pentru a imbunatati experienta cumparatorilor online, dar si rata de conversie. Pe masura ce increderea in eCommerce creste, cumparatorii vor dori sa aiba acces la mai multe puncte de livrare si vor fi incurajati sa cheltuiasca mai mult online daca vor beneficia de o experienta multi-channel cat mai inovatoare.

“Experienta omnichannel si presiunea din partea cumparatorilor vor determina intregul lant de aprovizionare (companiile de distributie) sa investeasca in logistica si sa ofere diferite optiuni pentru ridicarea coletelor cu produsele comandate”, adauga Mariano Faria.

Standard & Poor's reconfirma...
Citeste si: S&P reconfirma rating-ul de perspectiva stabila al Romaniei

In concluzie, Romania este un punct important in regiune care a inregistrat o crestere uriasa de-a lungul anilor si poate deveni si mai mult o locatie strategica pentru eCommerce.

De la anuntarea pentru prima data in septemrie 2017 a extinderii pe piata din Romania, VTEX a finalizat deja cu succes doua proiecte mari cu comapaniile Miniprix si Dacris.

Fondata in 1999, ca o platforma de tip CRM in sistem SaaS, VTEX s-a transformat in anii care au urmat intr-un furnizor de solutii eCommerce de succes. In 2007, Walmart a ales VTEX pentru magazinul sau online din Brazilia. In 2013, a fost lansata tehnologia VTEX SmartCheckout, in prezent in curs de patentare. SmartCheckout este o tehnologie de plata online inovatoare, fara parola, intuitiva si sigura. Platforma VTEX ajuta magazinele online sa creasca rata de conversie chiar si cu 54%, dar sa reduca totodata rata de abandon a cosului de cumpataturi.

La inceput de 2019,...
Citeste si: DRPCIV: 80% dintre autoturismele din Romania au peste 11 ani


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea eCommerce »



Citeste si
Piata auto din Romania, la un nivel ridicat in primele doua luni