Ponderea vanzarilor offline este de 54% vs. 46% in online; compania infiintata in 1997 la Bistrita detine o retea de 14 magazine tip florarii, doua depozite si un garden center, livrand atat national, intr-un interval de 2-4 ore, cat si in afara tarii in maxim 24 de ore. “70% dintre livrari sunt realizate prin curieri proprii, angajati ai companiei”. Tarile cu numar mare de comenzi sunt Marea Britanie, Italia, Germania, SUA, Spania si Franta, acestea reprezentand circa 5% din totalul comenzilor.

“Fluxul de comenzi este invers: clientii aflati in afara tarii trimit flori persoanelor dragi din Romania. Florile sunt aduse din Olanda, Ecuador, Columbia, Ungaria si Malaezia”.

“Cel mai bine vand florariile din Cluj-Napoca: cea centrala, proaspat renovata, Vivo, Iulius, urmate de florariile din mall-urile din Brasov si Constanta.

Dana Ababei, ANEVAR: Piata de...
Citeste si: ANEVAR: Piata rezidentiala din Cluj a ajuns la "suprasaturatie"

Floraria din Cluj-Napoca, din zona centrala a orasului, are 200 de metri patrati, fiind una atipica pentru industrie, un “concept store” al florilor in care actionarii au investit peste 150.000 de euro. “In martie avem loc pentru 15 floristi care servesc la foc automat clienti”, spun, zambind, proprietarii business-ului. Tot in 2017 s-au deschis florarii in Constanta si Galati.

Noul concept store floral a dus la cresterea vanzarilor cu 30%, de la luna la luna, comparat cu aceleasi perioade din 2017.

“Alegem orasul in functie de mai multi factori. De exemplu la Timisoara avem un numar mare de comenzi online, lipseste un brand puternic local, am primit si multe comenzi corporate si mai conteaza si numarul de locuitori”.

Compania are in prezent 130 de angajati. “Ultimul proiect de HR a fost realizat in colaborare cu FSEGA, UBB Cluj-Napoca, un concurs lansat pentru studentii din ani terminali Magnolia Business Case Study Competition in cadrul caruia s-au acordat burse de cercetare; celui care a castigat locul 1 i s-a oferit un loc de munca in cadrul companiei, ocupand in prezent pozitia de Marketing Manager.

Floria, afaceri de 12...
Citeste si: Floria, afaceri de 12 mil. de lei in S1, sustinute de offline

Obiceiul consumatorilor

Publicul este format din barbati si femei, aproape in pondere egala, relativ tanar (25-35 ani), ce foloseste Magnolia pentru a trimite flori cu ocazia zilelor de nastere in 50% dintre cazuri, 30% din dragoste, 20% alte ocazii, arata statisticile liderului de piata in functie de cifra de afaceri.

Cel mai des sunt comandati trandafirii rosii, urmati de trandafirii criogenati. Pe loc fruntas sunt si florile de primavara pe care Magnolia le detine in permanenta, indiferent de sezon. In aproape 50% din cazuri, florile sunt insotite de un cadou dulce (ciocolata), vin, sampanie sau chiar ursuleti de plus.

Un florist cu experienta castiga intre 2.500 si 3.000 de lei; angajatii Magnolia sunt instruiti de echipa interna.