Tendintele pentru 2019 in piata de e-commerce. Cum sa iti cresti business-ul
Piata de e-commerce din Romania se dezvolta intr-un ritm alert, in prezent tara noastra inregistrand cea mai mare crestere la nivel european. Numarul magazinelor online active din Romania s-a dublat de la 7.000 in 2017, la 14.000 in prezent, iar pentru 2019 estimeaza peste 15.000 de magazine online.
"Piata de ecommerce din Romania este in plina dezvoltare. Suntem in curs de educare, iar impactul muncii unui specialist face diferenta. Nu ne putem compara din punct de vedere bugete cu pietele vestice, dar din punct de vedere tehnic suntem unde trebuie, ne maturizam si suntem din ce in ce mai bine pozitionati pe harta. Vad ca tot mai multe branduri consacrate din afara apeleaza la serviciile agentiilor digital din Romania. Este clar, ceva facem bine!”, spune Eugen Predescu, specialist in Marketing online si Product Manager la Retargeting.biz.
In ceea ce priveste tendintele internationale in comertul online, Eugen Predescu de la Retargeting completeaza:
“Daca aruncam o privire la ce fac cei de la Alibaba, Amazon sau Booking, vedem ca pe langa zonele de analiza, dezvoltare, user experience si crestere trafic avem o prezenta tot mai puternica a abordarilor psihologice.
Preturile sunt foarte bine gandite, avem tehnici variate de scarcity, suntem indrumati la fiecare pas, primim un discount care sa ne convinga sa finalizam procesul de achizitie, avem din ce in ce mai multe alternative ce contin un decoy product, iar prin tehnici de remarketing, produsele de interes raman top of mind pentru noi. Mi se pare fascinant faptul ca pentru a avea o abordare cat mai personalizata in ceea ce priveste interactiunea cu vizitatorii site-ului, trebuie sa automatizam cat mai mult procesele din spate. Practic, mai multa programare asigura o abordare mai umana.
Toate acestea sunt posibile datorita integrarilor la nivel de platforme, a trackingului cat mai corect si a segmentarii comportamentale in detaliu a audientelor. Se observa ca pe langa zona clasica de search, se pune accent pe parte de brand awareness. Nu mai avem rabdare sa citim si interesul nostru este starnit de imagini. Sunt atat de multe informatii in online, incat uitam repede demersurile de informare, iar campaniile de remarketing au un succes din ce in ce mai mare. Vizualizarea continua a anumitor produse si branduri fac ca acestea sa ramana top of mind pentru noi. In plus, imaginile insotite de mesaje de marketing adaptate stadiului de achizitie al clientului conving prospectii sa finalizeze demersurile de achizitie pe care le-au inceput.”
De asemenea, Eugen Predescu, specialist in Marketing online si Product Manager la Retargeting.biz, vine cu o serie de Tips & Tricks pentru antreprenorii ce planuiesc sa lanseze pe piata un magazin online performant si de succes.